MaMibaby Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Juniorn på 6 mnd tar seg til ørene og skriker litt når han får mat (flaske), kan det være ørebetennelse?
VirreVirre Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 Min tar seg mye til ørene, jeg ble anbefalt av HS å få en lege til å kikke i dem. Han fant ingenting, men det kan se ut som hun har noen form for utslett/eksem bak ørene. Ellers kan de ta seg til ørene når de får tenner. At det klør eller gjør vondt. Leste det i en bok om barnets utvikling. Hvis du er bekymret ville jeg fått en lege til å kikke.
MaMibaby Skrevet 7. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. august 2008 Vi har også vært til lege uten at hun så noe tegn på at noe var galt. Vi får tro det er tennene som er på vei da..
partyoffive Skrevet 7. august 2008 #4 Skrevet 7. august 2008 Hores ut som tenner. Er det orebetennelse vil du merke det. Da er de i mye mer smerte og vil skrike og gråte mye mer enn ved tannvekst. drar litt i orene, sikler kanskje?, fingre og hender i munnen?, svak feber?, veldig klengete på deg - vil bli holdt hele tiden...? Tenner. Kan ta lang tid. Selv om du ikke ser de, kan de ha startet i gummene. Alle mine 3 har holdt på med prosessen i 1-2 mnd. for tannen faktisk blir synelig.
bruse Skrevet 7. august 2008 #5 Skrevet 7. august 2008 Det er vanlig at de tar seg til ørene når de er trøtte. Snuppa mi gjør det hele tiden. Kan det stemme? (Hun har forresten også noen prikker bak øret i blant men det er nok fordi hun driver og klorer og skraper der når hun er trøtt)
blaastrek Skrevet 7. august 2008 #6 Skrevet 7. august 2008 Jenta vår koser med ørene når hun får mat og når hun skal sove.
MaMibaby Skrevet 7. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 7. august 2008 Tenkte også at det kunne være kos, men når han skriker samtidig er det vel ikke det.. ser mørkt på 1-2 mnd med skriking mens vi venter på tennene.. får håpe det går fortere hos junioren vår, eller at vi finner en annen årsak til at han er sånn!
Ladybug~N&E Skrevet 7. august 2008 #8 Skrevet 7. august 2008 om du tar fingeren din og presser den lille tappen ved øret "inn i øret" slik at den dekker øregangen og slipper fort finner du fort ut om det er ørebetennelse. dette gjør nemlig vondt dersom man har det. enklest: la en lege titte i ørene hans;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå