Gå til innhold

Klarer ikke å glede meg i det hele tatt:(:(:(.................................................

ღOscar skal bli storebror:):)

Anbefalte innlegg

Tusen takk for svarene fra dere:)

Som jeg skrev i innlegget litt oppafor så var det MANGE tårer,lange stunder hvor vi satt å snakket om hva vi egentlig skulle gjøre....Men nå har vi tatt valget-vi ønsker de 2små nurka i magen min VELKOMMEN:)

Det er så utrolig mange som har klart dette før oss,så da skal jammen meg vi også fikse det!! Selv om det kommer nok til å bli ett stressende år fremover!Men!Det varer ikke evig!.....

Tanken på at det ligger 2 SMÅ inni magen min skremmer meg litt ennå,men vi er så sikker på at dette VIL vi og dette SKAL vi klare:0)

Tusen tusen takk for svarene:)

Fortsetter under...

Hei.

Utrolig tøff avgjørelse dere har tatt. Gratulerer.

Jeg skjønner så utrolig alt for godt hvordan du har hatt det. Når vi fikk vite at vi skulle få tvillinger synes jeg ikke det var noe gøy i det hele tatt. Men nå, når de er ett og storsøster 3 så har de så mye glede av hverandre og vi av de.

Ja det er slitsomt innimellom, men det går over.

Jeg tror at det er bare de som takler å få tvillinger som faktisk blir gravide med det. Så da klarer dere det. Lykke til.

HUSK; at en er som en og to er som ti :-) Har ingen erfaring med dette selv, men som de erfarne sier. Overgangen er størst fra en til to, og ikke fra to til tre. Travelt vil det jo bli, men det ville det blitt uansett. Tenk at dere skal få to unger på en gang (det er ikke alle som får til den bragden der ;-) Gå rundt og vis frem magen din med stolthet :-) Kos dere masse med tvillingene når de kommer :-)

Annonse

Hei :)

Har ikke svart på innlegget ditt pga at jeg ikke leste det før nå, men ble skikkeli rørt da jeg leste at du ikke valgte å ta abort.

Vi har tvillinger på to og en halv måned og en datter på 21 mnd så vi er i samme situasjon som dere kommer til å bli. Det jeg kan si er at de første 5-6 ukene gikk kjempebra, følte det ikke var så slitsomt som det jeg hadde forventet. De spiste å sov bare. For å si det sånn...vi strevde mye mere med vår førstefødte enn med disse to. En fordel er jo at en har vært igjennom det ganske nylig og ikke blir like nøye på ting som en var med den første. Men så etter det trappet det seg opp så den siste måneden her har vært utrolig vanskelig og tøff. Vi har vært veldig slitne og det har gått utover forholdet til meg og samboeren min....men vi vet an en må bare kjempe seg igjennom det, tenke at dette er en periode. Dette har vært ferien vår som ikke akkurat har vært noen ferie. Nå som sambo er på jobb som eldste er i bhg går det mye bedre med oss. Samtidig er tvillingene blitt eldre....de første tre mnd er slitsomme enten en har tvillinger eller bare en. Koser meg masse med mine to mens eldste er i bhg og når hun kommer hjem prøver jeg å prioritere henne frem til hun legger seg. Fungerer veldig fint og synes nå at vi har en harmonisk herlig liten gjeng. Tenk deg om noen år hvor fantastik det blir. Ja det er utrolig slitsomt, men gleden er så mye større og overskygger det slitsomme. To små smil, to små grimaser, masse hender og føtter overalt i vogna og de forskjellige personlighetene.....det er herrlige tider.

Noen viktige ting du bare må ha er en lekegrind til å ha tvillingene i som beskyttelse mot det eldste barnet. Vi setter en vippestol i lekegrinda eller begge oppå spisestuebordet. Vi kan ikke ha de i gulvet i det hele tatt så lenge hun er hjemme pga at vi ikke kan stole på henne. Hun er jo som 21 mnd flest, full fart dagen er lang og må følges med hele tiden. I helgene har vi besteforeldre som trillepiker slik at jeg kan sove når hun eldste sover, det er helt topp. Bare begynn å gled deg, det er noe helt spesielt å ha tvillinger og jeg føler meg utrolig heldig. Bare spørr om du trenger råd, det er mange her som kan råde. Forumet er utrolig veldig bra.

Masse masse lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...