Gå til innhold

Hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,er sykemeldt fra jobben pga at jeg er sliten,trøtt og sliter mye med meg selv.Er ofte deprimert å har tvangstanker!!

problemet mitt er at jeg føler folk tror jeg er lat og arbeidssky!!

Graviditet er ingen sykdom har mange sagt til meg,NEI det er ikke det,men man kan utvikle sykdommer i graviditeten.

Å jeg begynner/har svangerskaps deprisjoner,slitt mye med deprisjoner før..Men,det er jo ikke noe jeg går rundt å forteller folk.Bare legen og kjærsten min som vet det,å sånn vil jeg at det skal forbli.

Men,føler at sliten å trøtt er for liten grunnlag til å være sykemeldt på..Hva skal jeg si når folk spør??

Takker for svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Du skal huske en ting, og det er at INGEN har noe med HVORFOR du er sykemeldt. Folk som graver og spør om slikt er direkte frekke!! Hvis de begynner med avhør mot deg, skal du bare svare at "Det er personlig, og jeg vil faktisk ikke utdype det noe mer". Du skal ikke føle skyld eller skam for at du ikke klarer å jobbe. Jeg var selv utslått fra beg. av graviditeten helt fram til uke 20 pga sterk kvalme og oppkast. Lå nesten hele tiden og bare ynket meg, eller hang over doskåla/bøtta. Da de 20 ukene var passert, fikk jeg store bekkenplager og måtte t.o.m ha hjelp for å komme meg i dusjen!

Folk spurte og gravde, og uansett hva slags svar jeg var, så var det liksom ikke godt nok for dem. Tilslutt gav jeg blanke F***, og svarte at "man blir ikke sykemeldt av en lege uten grunn". Og da holdt de som regel kjeft. Til og med da jeg kom humpende på krykker skulle de absolutt mase om formen min.

Nei, slapp av, kos deg så best du kan og ta vare på deg selv. Les gode bøker, ta lange bad, sov og hvil deg og sett mobilen på lydløs ;)

Klemmer og god bedring!

Skrevet

Tusen takk for fint svar:)

Hjelper virkelig å høre sånt!!

Skrevet

jeg var sykemeldt 2 dager i uken pga at jeg var sliten og utladet. Det er grunn nok det. Da jeg fikk 2 dager i uken fri var jeg som et nytt menneske. Du trenger ikke si så mye om hvorfor du er sykemeldt, iallefall ikke til mennesker som er ute etter å dømme deg. Det er ingen andre som er i din situasjon. Jeg var depremert i tillegg, oppdaget ikke dette før etter fødsel. Men det er viktig for deg og barnet at du ikke sliter deg ut pga jobben. Det er ingen som takker deg for det etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...