eplestein Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Hei alle sammen... Er 37 år (38 år når babyen kommer) er i uke 13, skal til ultralyd. Er så livredd at de skal se noe som er galt - dødt, missdannalser, osv. er så redd ....så redd.... Er det noen som har vært på en slik ultralyd, kanskje jeg må også gjøre en innvendig ultralyd - hjelp...erfaringer?........ Siden jeg ikke er 38 år før etter fødselen må jeg betale det selv, er det en mulighet til at jeg kan få tilbake pengene? ....
skautroll Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 Jeg var på en tidlig Ul i uke 14. Var kjemperedd for hva jeg ville få se (misdannelse-død osv) men alt gikk kjempebra!!! Det gjør det sikkert med deg også! Men skjønner engstelsen. Følte meg nærmest presset til å ta denne undersøkelsen siden jeg rakk å tippe 38 mens jeg er gravid. På Ul så de om alt "satt der det skulle" (organer osv) og målte nakkefolden. Jeg tok ikke innvendig UL da. Vet ikke om du får tilbake penger hvis du ikke blir 38 mens du går gravid. Tviler i grunnen på det. :-( masse lykke til i alle fall!!
peona Skrevet 7. august 2008 #3 Skrevet 7. august 2008 Hei på deg! Var til duotest og ul i dag som gikk kjempefint Liksom deg grudde jeg meg mye tidlig i dag. Hadde lyst til å snu på vei til sykehuset:( Men heldigvis har jeg da litt fornuft igjen og kom meg dit. Møtte verdens hyggeligste jordmor der. (Håndtrykket mitt var temmelig klamt da..) Hun jobbet seg først litt frem og tilbake over magen for å finne best mulig vinkel og bildekvalitet (pga at jeg har litt "tykt bukdekke" som en lege så sjenerøst kalte flesket mitt:)) Stemningen var rolig og god på ul-laben. Mannen min var også med. Vi så en flott liten baby, jordmora forklarte hele tiden hva vi kunne se. Hun skiftet mellom helbilder og nærbilder. Så babyen sprelle og det var så flott!!! Hun foretok de obligatoriske målingene på hodeomkr. magemål, nakkefold. Tror ikke hun sjekket neseben...usikker på det. Jeg er også i uke 13. (13+4) Kun utv. ultralyd på meg, glad for det. De kan visst ta begge deler tror jeg, spørs vel hvordan livmora ligger i fht skambenet. Og du, tenk på at sjansene for at noe er galt er forsvinnende små. Ønsker deg alt godt og håper du får sove bedre enn jeg gjorde i natt;) Håper å høre hvordan det går for deg!
Januar2009 Skrevet 7. august 2008 #4 Skrevet 7. august 2008 Det koster ikke noe hvis du kommer til fosterdiagnostikk siden det er alder ved termin som gjelder. Jeg var i uke 11+4. Måtte ta innvendig UL siden vi ikke så noe på utvendig. Det var da jeg ble redd, tenkte at det kanskje ikke var noe der. Jeg var også redd for at det var noe i veien, men det tror jeg mange er. Også de som ikke er i moden alder. Lykke til, i de fleste tilfeller går det jo helt bra
eplestein Skrevet 8. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. august 2008 Tusen takk for svar.....ble veldig glad for at dere har svart meg. Nå er det kort tid før jeg skal i ilden. Er virkerlig redd. Har småblødd to ganger denne uken - jeg er klar over at det er normalt, men har ikke gjort dette med de to andre barna mine. Sist gang jeg blødde var i går kveld...kanskje noe psykisk... ...tenk om de ser noe.... Jeg skal gi en tilbakemelding når jeg har vært der....
peona Skrevet 8. august 2008 #6 Skrevet 8. august 2008 Når har du time? Du er vel dratt nå sikkert... Uansett; DETTE GÅR BRA VETTU:)) Det er jo helt vanlig å tenke katastrofe i slike sammenhenger, dessverre! Klem fra meg!
eplestein Skrevet 10. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 10. august 2008 HEI HEI HEI....TUSEN TAKK FOR GODE ORD :-) Var på ultra fredag. Jeg var veldig redd, men det gikk kjempefint. Merker at jeg er ekstra redd denne 3.gangen - var derfor så veldig redd for denne timen. Før timen var jeg veldig flink å drikke (blæren skulle være full før timen - gjorde slik at det ble bedre bilde) - det var fantastiske bilder. Forstod at dette gjorde slik at jeg slapp unna innvendig ulltra. Alt var bare bra med babyen. Alle målinger var fine. Jeg er dessuten kommet lenger i svangerskapet enn jeg trodde - går inn i min 15.uke :-). Fikk et 3delt-bilde også. Helt topp.....når jeg kom hjem til mine to gutter, var de enige om at det virket som babyen var på månen. Kunne til og med se hårfestet på hodet :-) Enda en gang takk for gode ord, spesielt til deg R43 ;-)...som til og med sendt meg en melding rett før jeg skulle gå til timen. Klem klem..
peona Skrevet 11. august 2008 #8 Skrevet 11. august 2008 OJ! Fint å høre at alt gikk så bra!!!! Tenkte på deg....Tenk at du i tilegg var i uke 15 også Så bra!, to uker nærmere nurket unnagjort på no time:) Tror nok du fikk bedre bilder enn meg, siden du kunne se hårfestet. Det må være artig da:) Venter på telefon fra jm nå da, hun skulle ringe denne uka ang resultatet.... Hmm, kjenner at det blir ikke greit før jeg vet hvordan babyen har det. Må nesten le av meg selv, at jeg aldri lærer....."størst sjans for at alt er ok-størst sjans for at alt er ok-størst sjans...osv" En fin dag ønskes alle flotte mødre der ute:) Hilsen forhåpentligvis-unødvendig-bekymret R43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå