Gå til innhold

jeg er 16 år

91

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei =)

Jeg gikk med min første da jeg var 16 og fikk min andre ett år etterpå, skolen fikk vente og jeg har INGETING å angre på! Mine er nå 9 og 10 og jeg er i full jobb UTEN utdaning =) Jobber i klesforretning, noe som passer meg perfekt og nå går jeg med nr 3 i magen =))) Utdanning kan man ta når som helst i livet så og si ;)

MASSE LYKKE TIL! ikek bekymre deg fo rnoe, det finnes ALLTID en løsning på alt ,)

Annonse

• 2 uker senere...

Annonse

Ehm, når man er 15, så er det ikke jenta som bestemmer i grunn. Det er foreldrene. Det er vel heller litt rart at de ikke har valgt å "uttale" seg. Dette er så klart, hvis han faktisk er mange år eldre. Når jenta er 15 og han er 19 så er det noe ganske annet enn 15 og 30.

Må innrømme at jeg ikke er så gammel selv, men jeg liker i alle fall å se på meg selv som økonomisk uavhengig. Det er klart at vårt forbruk her i husholdningen speiler at vi har to (egentlig fire) inntekter, men jeg vet jo at jeg hadde klart meg uten min kjæres inntekt. Er ikke dette ganske viktig å tenke på før man skaffer seg barn? At man vet at hvis ting ikke går som planlagt, så klarer man seg for det? Det var virkelig ikke meningen min å være så negativ som det jeg høres ut nå, men det er litt trist å ikke tenke nøye igjennom kostnader ved en eventuell graviditet og deretter barn før man går igang med planlegging. Hvis man blir gravid ved et "uhell", så er dette noe ganske annet!

Jeg sier så klart ikke at økonomi er alt, men det sier seg selv at når et barn er ønsket, så kommer det til verden møtt med ubegrenset kjærlighet fra både mor og far. Dette gjelder jo uansett om man har penger eller ikke. Og det er klart at ting ordner seg! Jeg har også dessuten et ønske om å bli en ung mor, men jeg vil også oppnå uavhengighet som kvinne. Dette blir vanskelig å oppnå når man blir mor før man er myndig og dermed må ta tiltakke med "under-18år-lønn".

Og jeg regner med at grunnen til at innlegget er her inne, er slik at folk kan kommentere det?

Sånn helt på tampen så kan jeg jo slenge med at dette ikke har noen ting med å være en god mor/far å gjøre i direkte betydning. Man kan være flink til å leke med barna, lære dem å fatte interesse for alskens ting, lage god mat, huske å bytte bleie ofte nok og være bekymret når barnet er sykt uansett hvilket lønnstrinn du befinner deg på :)

hei hei og lykke til med nr 2. ikke bry deg om hva andre sier så lenge det føles riktig for deg. jg er selv 21 snart 22 og venter min første. min mann er 34 år og vi er samboere og vært sammen i 3 fine år :) alder har vel ikke noe og si så lenge man elsker hverandre og ikke gjør noe straffbart :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...