Gjest Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Jeg så du svarte i den andre tråden om hun som lurte på om barnet straffet henne og ble litt nysjerrig. Datteren min gjør nemlig akkurat det samme. Alt pappa gjør er gøy, hun hører på pappaen når han setter grenser og vil til han når vi 2 er i samme rom. Meg ignorerer hun når jeg setter grenser, selv om jeg er veldig konsekvent og hun vet hvor hun har meg gjør hun ugang fordet. Vet du om det bare er bare fordi hun er så sikker på meg? Eller er det også en form for å teste ut sine egne selvstenighetsgrenser? Isåfall er jo det flott med tanke på at hun begynner i bhg nå. LITT vondt gjør det i mamma-hjertet mitt og men prøvee å ikke tenke så altfor mye på det, pappaen må få sin tur han og:)
Gjest Skrevet 8. august 2008 #2 Skrevet 8. august 2008 Det er jo umulig å vite noe helt sikkert om så små barn, men jeg vil tro det er slik ja, det er ikke uvanlig at barna er slik mot bare en avforeldrene (oftest mor) en periode. Det finnes endel bøker om små barn, "Forstå 1 åring", "Forstå barnet ditt 1-2 år" og noe i den dur. Disse bøkene synes jeg er utrolig nyttige for å forstå mer av hvordan så små barn fungerer, for når man forstår hvorfor barn gjør som de gjør er det somregel også mye enklere å både håndtere dem på mest mulig riktig måte og å godta det/ikke bli lei seg/sint/såret på samme måte. Barn er kompliserte små skapninger og desverre så kommer de med en morkake i stede for en bruksanvisning når de kommer ut ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå