Gå til innhold

Vinterdress til større barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter vi fikk vår første Reima tec dress (og da hadde jeg aldri hørt om den, ikke engang på DB ;-)) er jeg blitt helt forelsket i de dressene. Synes de har alt og mer til som en perfekt dress må ha. Untatt en ting merket jeg nå i fjord. Slitestyrke. Den holder rett og slett bare ikke lenger til min eldstegutt som blir 6 år snart. Han fikk en ny i fjord høst og slet hull på både knær og baken etter noen måender. Kjøpte todel sett i stede på salg litt over jul og det gikk 3-4 uker så var det hull i ene kneet. Dette har aldri vært noe problem før, men regner med økt avktivitet og vekt på barnet sliter mer på klærene (merker det på bukser ol også).

Så nå må vi finne på noe nytt. Han begynner på skolen i høst så et kriterium er at dressen skal være kjapp for ham å ta på og av slik at han rekker å komme seg ut i frimunuttet før det ringer inn igjen ;-) Den bør være like vanntett som Reimaen da det er mye vått vær her og da altså slitesterk og pustende siden vår gutt svetter lett. Og finnes i str 134 siden han er veldig høy for alderen. Noen gode forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til vår aktive 6-åring skal vi i år prøve Ticket 2 Heaven.

Skrevet

Vurdert todelt`???

Litt enklere når di begynner på skolen. Da har di jakken hvis di skal bare ut i kortefri, og så kan han ta bukaen i langefri og til/fra skolen.

Merker når vår gutt hadde dress på skolen at han ofte sprang ut bare i genseren fordi det var for mye pes å kle på hel dress.

Har hatt samme reimaerfaring som deg, holder bra frem til skolealder, men etter det er det lett at di slites.'

Selv er jeg blitt ekstrem glad i skogstad og bergans.

Skrevet

Ja er todelt han har nå, men han hater det, sier han absolutt ikke vil ha det igjen. Han bruker jakken endel da, men vil helst ha hel dress til vinteren igjen. Har Bergans egene vinterdresser? Det var jeg ikke klar over, er veldig glad i jakkene ders, så kanksje prøve noe her da :-)

Skrevet

Bergans har ikke dresser, men todelt!!!

Skogstad har dresser. Kjempekvalitet. Du ser på hele dressen at den er sterker enn reima. Og billigere, 800. Leste en test ifjor (husker ikke hvor), at skogstad slo reima på mange områder, derfor prøvde vi den til jentungen. Hun er like aktiv som en apekatt med adhd, så da skal det vel være godt:) Har faktisk vurdert å leie henne ut til sånne som tester klær ol:D

Skrevet

Er Skogstaddressene gode med tanke på vanntett-het og pustingen..?

Skal kjøpe ny dress til snuppa på 3, og her i Ålesund regner det jo en del... ;o)

Skrevet

Reflex tilfredsstiller alle kravene dine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...