Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne jo nesten ikke tro det jeg leste da det sto GRAVID etter første forsøk hos Stork (hadde ikke venta det i en alder av snart 37).

Vel, lykken varte i ca 3 dager. I går kveld startet jeg å blø litt med begynnende smerter og i dag har jeg hatt hva jeg vil kalle kraftige mens smerter. I tillegg har symptomene jeg har hatt blitt helt borte eller redusert. Skal snakke med legen min senere i dag.

Jeg våget aldri helt å tro på dette, så er vel egentlig ikke spesielt lei meg. Kroppen føles ganske sliten, men ellers er det greit.

Vet noen hvor fort man kan prøve på nytt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo mange som blør i starten av graviditeten. Kanskje du skulle ta blodprøver med noen dagers mellomrom for å se om hcg-nivået stiger. Krysser fingrene for at du er gravid likevel.

Skrevet

Krysser fingre for at blodprøver vil vise at du er gravid likevel, det er slett ikke umulig! Men om du har mistet det så forstår jeg det sånn at man kan prøve igjen ved første eggløsning hvis man mister så tidlig. Og nå vet du i alle fall at du kan bli gravid, og da krysser jeg fingre for at det fester seg neste gang, hvis det ikke har gjort det denne gangen. Lykke til!!!

Skrevet

Hei du,

hadde ganske samme opplevelse som deg. Ble gravid på første forsøk hos stork i februar (var da 37). Mistet 5 dager etter ikm. Jeg var i grunn så overrumplet over å bli gravid på første forsøk at jeg ikke tok det så tungt, men følte mest av alt at det var en bekreftelse på at det her skulle jeg få til. Jeg ble anbefalt fra Stork og ha en vanlig mens før jeg forsøkte på nytt. Altså hoppe over en syklus. Jeg valgte å følge det.

Lykke til videre!! Eggene våre er jo temmelig skrøpelige så det er vel greit at de dårligste ikke fester seg ;)

Skrevet

Hei Hegeno;

Høres ut som du følte det samme som jeg gjør.

Alderen tatt i betraktning så har jeg i utgangspunktet ikke ventet at dette skulle gå lett (som du sier eggene er i raskt forfall). Får satse på bedre lykke neste gang.

Lykke til videre til deg og.

Skrevet

Så dumt..

Men mål hcg nivået med to dagers mellomrom uansett - for å være sikker.

Jeg har hatt to aborter og vet hvor slitsomt det er - først er det ett sjokk for kroppen å være gravid, og så kommer hormonkrasjet når man aborter..

Jeg ble anbefalt at kroppen trenger i alle fall en syklus, normal mens før man starter igjen - jeg gjørde det - og ble gravid igjen, men det ente ma i uke 8. Nå har jeg ventet 3 sykluser for sikkerhetskyld. Det tar så sinnsykt på kroppen, og jeg er sliten.

Men godt - du blir lett gravid, og etter en graviditet/abort er livmoren veldig klar for å bli graivd igjen - og mange blir kjempe fort gravide igjen.

Lykke til!

Skrevet

Da jeg var gravid med nr.2, hadde jeg en kraftig blødning i uke 3. Trodde løpet var kjørt. fikk beskjed av legen at det var spontanabort. Men jaggumeg, så var jeg forsatt gravid..

Ikke ta sorgen på forskudd ihvertfall, man vet aldri.. ;)

Legen sa til meg at så lenge man er veldig tidlig i svangerskapet (når man ikke trenger utskarping o.l) så kan man begynne på'n igjen etter neste mens..

Lykke til:)

Skrevet

Tror det er liten tvil om at det var en SA. Har blødd mye i noen dager og det er har kommet ut klumper. Dessuten; brystene er normale igjen.. Men jeg fortviler ikke.

Satser på å prøve igjen i slutten av September. Nå tenkte jeg først å nyte ferie i Italia om 2 uker og deretter et bryllup uten tanke på at man ikke skal drikke alkohol. Italia og vin er jo nesten et must :-)

Har også fått meg en tankevekker, da jeg har høyt blodtrykk (måtte slutte med de medisinene jeg går på siden jeg planlegger graviditet). Etter å ha lest om eklampsi har jeg blitt rimelig engstelig. Så nå har jeg tenkt å benytte tiden frem til forhåpentligvis jeg klarer å bli gravid til å forsøke å kontrollere blodtrykket med naturmetoden; Kosthold, Omega 3 tilskudd, meditasjon og skal og sjekke ut akupunktur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...