vimsa;) Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 vi har etter anbefaling fra helsesøster begynt å tenke på å legge jenta vår på 6,5 mnd inne om dagen for å sove. hun har nesten alltid sovet veldig lite om dagen men er tydelig trøtt når hun våkner. har brukt vogn ute nå snart et halvt år men hun sover max 40 min uten rugg, kan sove lengre med rugg. sover også dårlig på tur for våkner av alle lyder. hun sover lenge sammenhengende i senga si om natten (5t ca får pupp og sovner igjen ). så vurderer å prøve å legge daglurene til senga også for å se om hun kan sove bedre da også.. men lurer på om hun kan bli forvirret? begynne å ikke skjønne at natt er natt hvis hun sover i senga om dagen også.. noen som har prøvd det ut? helsesøster nevnte at jeg kunne dempe lyset på rommet.. men vil hun ikke tro det er natt da? eller er døgnrytmen så godt etablert nå uansett?
Gjest Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 Hei. Jeg gjorde dette for ca 4 uker siden. Emilie sov så dårlig...bare 30 min i slengen. så jeg begynte å legge henne i sengen på dagtid. lar det ikke være så mørkt som om natten:) Dette fungerer fint for oss. Nå sover hun ca 1 time hver gang:)
TinaP Skrevet 7. august 2008 #3 Skrevet 7. august 2008 De første månedene sov min gutt også ute. Men så ble lurene så korte. Han skreik, jeg sprang opp og ned trappene for å gi han smokken, men det varte bare noen minutter. Jeg ble til slutt lei av å springe. La han inne etterhvert og det fungerer kjempegreit. Han sover alt fra 20 min til 2 timer. Har 2-4 dupper på dagen. Er 7,5 mndr.
Gjest Skrevet 7. august 2008 #4 Skrevet 7. august 2008 Frøkna vår på4mnd+ sover i senga si to av de tre duppene hun har på dagtid og har gjort det en stund. Hun har ingen problem med å skjønne forskjell på dag og natt fordet og vi har rullegardine nede på dagtid også:-)
kitty08 Skrevet 7. august 2008 #5 Skrevet 7. august 2008 Jenta mi (5mnd) sov også andre plasser enn i senga før, men etter at hun ble 4 mnd har hun sovet de fleste (ikke alle da, må ha litt variasjon) i senga. Mener absolutt at hun sover mye bedre de lurene hun har i senga. Har ikke vært noe problem med å bli forvirret med dag/natt.
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 7. august 2008 #6 Skrevet 7. august 2008 Har alltid lagt ungene til å sove inne. Førstemann sov i vogge på stua den første måneden, etter det sov hun i vogn hvis hun sovnet når vi var på tur, hvis ikke så la jeg henne i senga. Aldri hatt problemer med å skille natt og dagsøvn. Minstemann sover i vogna på stua enda, er fire uker nå.
vimsa;) Skrevet 8. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. august 2008 takk for mange svar jenter;) da tror jeg jammen jeg skal prøve senga på dagtid også. blir spennende.. tenk om hun kunne begynt å sove bedre.. ville vært et mirakel;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå