venter på sommerbaby:) Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Jenta vår er 20mnd og har blitt en ordentlig pappa-jente for tiden. Alt med pappa er gøy, han tuller og tøyser mye med henne..(bruker igrunn dagene til det og hun får full oppmerksomhet hele tiden) Han har hatt ferie hele sommeren og begynte i ny jobb denne uken, mens jeg har jobbet så og si i heeele sommer og ikke hatt mye tid til henne. Jenta vår har alltid vært like mye mamma/pappa hele tiden. I dag morges tok jeg henne når hun våknet og det er ikke noe glede eller smil når jeg går inn til henne, hun heller snur seg vekk i sengen.. derimot når pappa kommer er det smil og latter..såå utrolig sårt for meg... begynte å gråte når hun måtte til meg fordi hun skulle skifte bleie. Hun har også begynt å slå meg når hun ikke får viljen sin, gjør aldri dette med pappaen sin.. Føler meg så elendig som mamma, og det gjør vondt i mamma-hjertet mitt. Nå skal jeg ha fri i 2uker og vil ha mye tid med henne, håper hun blir litt glad i mammaen sin igjen..føler jeg overanstrenger meg for å gi henne positiv oppmerksomhet og leker og synger med henne, så det mangler ikke på oppmerksomhet heller.. pappa er liksom best uansett.. får håpe dette endrer seg litt.. Noen med lignende erfaringer?
Gjest Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 Dersom du leser litt om barnepsykologi så vil du fort smile igjen :-) Dette er helt normalt og viser bare at hun er kjempetrygg på deg og at du er glad i henne og tør derfor å vise seg fra sin verste side ovenfor deg. Hun begynner å oppdage at hun ikke er endel av dere, men har egene meninger og kan gi uttrykk for dem og hun trenger å prøve ut dette og teste grensene. Tydeligvis er det deg hun er tryggest på og drefor tester mest. Ta det som et kompliment du.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2008 #3 Skrevet 7. august 2008 Har en gutt på 20 mnd, kun pappa som teller :-) Jeg har tenkt at dette må være en periode han er i, og at det går over. Til og med når han slår seg så skal pappa trøste, når han legger seg skal pappa synge.. osv... Men han er også veldig slik at hvis pappa gir han mat/ vasker el.lignende så skal mamma komme å gjøre det. men hvis mamma da kommer, så skal pappa gjøre det... Veldig kjekt å lese innlegget som Alva skrev...
miss blithe Skrevet 7. august 2008 #4 Skrevet 7. august 2008 Har det litt sånn her også,men ikke like mye som deg høres det ut som, mamma er fortsatt god å ha, men jeg må si at jeg syntes egentlig det er sjarmerende og godt å se at han er en liten pappagutt. Småen er 13 mnd
venter på sommerbaby:) Skrevet 7. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. august 2008 Takk for svar=) Har tatt innlegget til alva på alvor i dag og slappet av med at dette er slik barnepsykologien er. Etter at pappaen reiste på jobb i dag har vi faktisk hatt en strålende dag. Hun har slått/dasket to ganger når hun ikke fikk viljen sin, men jeg sa strengt nei og forklarte osv mamma vondt/lei seg, mens hun sitter på fanget og spurt om hun skal være snill jente. Mmm får jeg i svar og så er detgreit igjen. Vi har lekt inne, danset, synget, vært å handlet og besøkt mormor og moffe. Og hun har vært i veldig godt humør og kost veldig på meg:) Ble veldig fortvilet her fordi det bare har vært pappa i flere uker her og mistet litt piffen her.. men nå er det fri og tid for kvalitetstid med Shnuppa mi;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå