Gå til innhold

Hvordan er formen jenter? Er dere kvalme og lever med hodet i doskåla eller er formen fin?


NemoLinn

Anbefalte innlegg

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg har hørt om flere som har vært gravide og alle har vært så kvalme og elendig form.

 

Derfor så får det meg til å undre for jeg har hatt det relativt greit hele veien. Nå i min 9 uke.

 

Litt kvalme om formiddagen og ettermiddagen, men ellers helt fint.

Trøtt på ettermiddagen og må ofte ha en dupp.

 

Bortsett fra å reagere på lukter så er det bare ok.

 

Hører gjerne i fra dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var bare litt småkvalm fram til uke 6, men har siste uka vært mye mer kvalm, spesielt morgen og formiddag. Kastet opp en gang og nesten flere ganger. Er nå 8+1 og gleder meg vilt til å bli ferdig med kvalme og ubehag... Hvis dette står på i vel 4 uker til, blir jeg sprø. Er tungt å være på jobb, er helt utslitt etter arbeidsdagen.

men men, alt for den lille:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært noe særlig kvalm, men blir dårlig når jeg kjenner enkelte lukter f.eks. banan, matavfall, MME, ... Er likevel litt slapp og ganske trøtt. Få av og til sure oppstøt, diarê og tisser ofte. Ikke helt forenelig med å ha et barn hjemme på snart 9 mnd. Orker ikke å gå lange turer med han lenger. Ammer fortsatt, noe som gjør meg enda trettere enn bare selve graviditeten.

 

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært veldig plaget med kvalme denne gangen her,men har nå helt plutselig vært fri for kvalme i 2 1/2 dag...føler meg som ett nytt menneske. trøtten er der ,men ikke så ille som det har vært. mye murringer i magen fortsatt...men det skal bare være der...

er nå 11+4 så er jo ikke uvanlig hvis det avtar nå..bare litt rart at det plutselg var borte;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. jeg har blitt dårligere og dårligere om dagen..... kvalm store deler av formiddagen... blir kvalm av noen lukter og spydde da jeg stod opp i dag.... ferdig med ferien snart og gruer meg til å begynne på jobb....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 8+1 i dag og har vært kvalm i dag. Har klart meg fint helt frem til nå, men de siste dagene har jeg kjent meg uggen, og voldsomt trøtt! Blir kvalm av å spise også... Går ganske fint til jeg spiser, og så går det en liten stund, så blir jeg kvalm. Håper det bare er tilfeldig, og at det går over i løpet av noen dager. Er jo lov å håpe.

 

Dessverre kjenner jeg også litt etter vondter. Har mine kjente vondter, men nå har jeg fått nye og de sitter i bekkenet. Håper så inderlig at dette ikke er begynnede bekkenløsning, så derfor klarer jeg ikke å la være å legge merke til de når jeg kjenner de. Det er vel bare å krysse fingrene og håpe på at det ikke blir noe mer enn dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!:)

 

har vært i veldig fin form heilt til denne uken.. kasta opp fire ganger på jobb mandag, måtte gå hjem.. var hjemme tirsdag og onsdag, kjempedårlig og klarte ikke holde på noe mat! prøve på jobb igjen i dag, spydde 2 ganger før det var gått en halvtime.. hehe:) sikkert INGEN som skjønner hva som feiler meg nei..;) ringte legen og fikk sykemelding ut neste uke.. liker ikke å være borte fra jobb, men hva skal man gjøre da? får jo ikke gjort en ting når jeg er så dårlig.. er 9+5 i dag, kan jeg håpe det går over ganske fort???:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei eg e i uke 10 i morgen og kan ikke klage.det kommer litt kvalme av og til men det er ikke mye, har ikke kaset opp enda,har ekstremt ømme bryst til tider og litt halsbrann men er ikke ofte det.

heldigvis går tiden fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 8 fullgåtte uker i dag, og syns faktisk kvalmen avtar... Forrige svangerskap spydde jeg som en gris rundt denne tiden. Jeg har også slitt med at jeg er sulten, men blir mer kvalm når jeg begynner å spise, også går det litt over igjen når jeg først har fått spist litt. Har dere merket så vanskelig det er å lage mat ? Utrolig tiltak når en er uggen...

 

Merker også at kvalmen avtar med nok hvile og søvn. Kan faktisk legge meg å være kvalm, og våkne opp sulten også klare å spise. Hvis en har mulighet så er det beste å sove har jeg funnet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er også i min 9. uke, og er i veldig god form. Var litt kvalm på morgenene for en uke eller to siden, men det ga seg raskt etter noen få dager. Det eneste jeg kjenner nå er litt ømme pupper, men på langt nær så ømme som de var helt i starten av svangerskapet. Min eneste "plage" så langt er at jeg er veldig trøtt. Har lyst til å sove nesten hele tiden..

Kjenner meg forresten igjen det du skriver om å være sensitiv ovenfor lukter.

 

Lykke til videre med magen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er på topp, men jeg er usansynlig trøtt innimellom! I går la jeg meg kl 20 ... Gjeeesp! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også heldigvis lite plaget av kvalme.

Merker at jeg er litt mer sensitiv ovenfor lukter og enkelte matvarere -har f.eks ikke lyst på kaffe eller sterke oster, dette liker jeg til vanlig veldig godt.

Har som du vært trøttere enn vanlig, men det har blitt bedre den site uka og jeg har sluttet å sove på dagen.

 

Jeg hadde ikke noen større plager de forrige svangerskapene, og priser meg lykkelig for det når jeg hører om oppkast flere ganger om dagen i mange uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min er helt grei, dersom jeg ser bort fra at jeg er veldig trett.

Har ikke hatt andre plager enn det, er snart i uke 11 og håper at jeg snart kommer meg til hektene igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i 8.uke og har ikke merket noe til kvalmen enda.

Er kjempeglad for det da, selv om det ikke hadde gjort noe om maten ikke smakte fullt så godt. Merker i dag at olabuksa har begynt å stramme litt, og ikke bare over magen, baken og lårene også!! Har gått i en vid deilig bukse noen dager nå, ikke lurt=)!

 

Ellers skal jeg ikke klage, hadde det ikke vært for store, vonde pupper, og litt stikking nederst i magen, hadde jeg ikke merket at jeg var gravid.

Vet kvalmen kan komme enda, men har vært heldig i de foregående svangerskapene mine. Må bare ta det som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

i slutten av 9 uke og har vel hatt det meste de siste ukene. Gått sykemeldt i snart 14 dager og må nok innse att en forlengelse er til det beste for barnet og meg.

 

Var syk (utarbeidet og lunge problemer) før jeg ble gravid så virker som om jeg får de fleste symptomer tydligere..

 

- Reagerer voldsomt på lukter (noe jeg også gjore før)

- Kvalme og svimmelhet (nesten som om jeg var konstant fyllesyk), værst morgen og kveld.

- Hørselen er bare bedre så litt diskusjoner om tv`ns lydnivå, hehe

- Merker også en enorm tretthet (16t), noe som også går utover huset og valpen. Men men.. satser på perfekt svangerskap etter uke 12 og masse tid og energi til og trene henne 100% . Men hvordan vi skal klare en agillity bane blir spennende , hehe...

- Murringene er også tilstedet, værst visst jeg har stresset eller tynt kroppen litt lenger enn hva den orker, også smerter i lunger :S

 

Ellers knall med en spire i magen og gleder meg til og bli mamma :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...