Ellebettemor Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Jeg har akkurat ringt og hørt hvordan det står til med tulla mi i barnehage - og hun er blid, men litt avhengig av fang i dag. Hun virker litt trøtt sier de. Mandag begynte tilvenning i barnehagen med 2 1/2 time sammen med meg. Det var ikke noe problem. Tulla er super-sosial, og merket knapt at jeg var der. Tirsdag var hun i barnehage mellom 0900 og 1300. Jeg var med henne dra 0900 til 1100. Det gikk veldig bra- Hun trives, og savnet ikke mammaen sin. Onsdag var jeg i barnehagen med henne fra 0900-0945. Så hentet jeg henne klokken 1400. Det gikk veldig bra. hun var blid og fornøyd hele tiden. Jeg merket dog at hun bvar sliten på kvelden, og vi la henne en halv time før normalt. I dag er jeg på jobb, og ringte, som sagt, og undersøkte. Sissel i barnehagen sa det gikk greit (tulla var ikke sur), men at tulla mi virket litt sliten og var litt avhengig av fang. Hun sa og at det sikker var litt uvant for henne å være ute 0730 om morgenen- og da fikk jeg litt dårlig samvittighet. skulle jeg har brukt noen feriedager så hun kunne hentes tidligere eller hva? Jeg er jo nødt til å jobbe og (men skal avslutte jobben 1500 både i dag og i morgen, slik at jeg forhåpentligvis rekker å være i barnehagen 1530). Jeg brukte tid med tulla i dag tidlig til å kose og spise frokost ol. sammen. Off- Er jeg en dårlig mor?
Baby-bea Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 Neida :-) Du er en super mor, men du sliter med det samme som vi alle mødre gjør - nemlig dårlig samvittighet. Mine to minste går i barnehage. Siden jeg er sykepleier har de til dels lange dager i barnehagen. Når jeg jobber dagvakt f.eks er de i barnehage fra 06.30 - 15.45. Jeg har dårlig samvittighet, men som du sier - vi må jo jobbe også. Jeg tenker derfor at kvalitetstid er mye bedre enn kvantitet. Så jeg koser meg sammen med ungene når vi har fri :-) Da er det de som står fremst i køen for å få oppmerksomhet. Og når vi har ferie koser vi oss ekstra. Du må nok dessverre belage deg på å leve med dårlig samvittighet. Men trøst deg med kvalitetstid og kos deg med henne når dere har fri. Og ennå er barnehagen ny for henne. Men tenk på hvor morsomt det er for henne å få leke med andre barn - og nyte mammas kos når hun kommer hjem :-)
Ellebettemor Skrevet 7. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. august 2008 Takk for at du tok deg tid til å svare meg- Og for det fine svaret. Trodde dette skulle gå så greit, men det er ikke så lett å overlate tulla så lenge til fremmede. Hun skulle jo ha sittet på mitt fang og vært trøtt
Mathiasjuli07-Ida Iselinmars09 Skrevet 9. august 2008 #4 Skrevet 9. august 2008 uff jeg har det akkurat som deg.. har SÅ dårlig samvittighet... det er så fælt å ha det sånn... men jeg bare håper det går over...hvis ikke så veit jeg ikke hva jeg gjør... hehe
Ellebettemor Skrevet 11. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. august 2008 Det er litt rart med det. Tulla elsker folk og røre rundt seg, så jeg så frem til at hun skulle begynne i barnehagen. Når hun har begynt, får jeg - som sagt- dårlig samvittighet for at hun er der så lange dager. Tror nok mødrene har det verre enn barna- Og det er jo en trøst
gutt,gutt,jente(1MA) Skrevet 11. august 2008 #6 Skrevet 11. august 2008 Hei. Hun har det helt sikkert kjempefint i barnehagen. Hun gråter jo ikke og vil hjem.. Det er helt normalt at de er mer slitne etter dag i barnehagen enn en dag hjemme. Begge mine har hvertfall vært slik.. Mange inntrykk for et lite barn.. Det går seg til utover høsten og hun blir mer vant til rutinene der. Dårlig samvittighet er noe særlig vi jenter må kvitte oss med.. Og ja.. Mødrene har det mye verre enn barna..
Ellebettemor Skrevet 12. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. august 2008 Takk for trøstende ord. Nå leker tulla kjempefint om dagen, og er glad for å se meg når jeg henter henne, men ikke desperat. Hun fortsetter gjerne å leke ved å vise meg ting m.m- Men klynger seg ikke til meg. Er så glad for at alt går bra med henne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå