Gå til innhold

Gjelder dagpenger som arbeidsinntekt?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt et engasjemang som varte i akkurat 5 mnd. Sjefen min mener jeg må sykemelde meg for minst en mnd til for å få 6 mnd arbeidsinntekt. Jeg synes det er vanskelig å gå til legen å be om sykemelding når jeg egentlig er helt frisk, så denne sliter jeg med.

Så om jeg melder meg arb.ledig fra 1. sept så vil jeg miste all rett på penger på grunn av at engasjemanget varte i bare 5 mnd?

Håper noen skjønner hva det er jeg spør om til tross for min noe klumsete formulering.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagpenger gjelder som opptjening til foreldrepenger så det er ikke noe problem, men jeg er usikker på om du vil få dagpenger fra dag 1 når du melder deg arbeidsledig.. Vet at dersom du selv sier opp jobben får du 8 ukers karantene, men når det er er engasjement som er slutt kan det jo være at du faktisk får dagpenger.. Applaus til deg som er så ærlig at du ikke sykemelder deg uten grunn bare for pengene - du er jo ikke syk som du selv sier.. Håper det ordner seg for deg, ta kontakt med ditt nav kontor så får du nok et bedre svar..

Skrevet

JA!!!

Sykmeldt deg i èn mnd så slipper du å miste retten til foreldrepenger og permisjon. Det er innmari surt å miste de rettighetene.

Litt kynisk må man være til tider........

men når du sammenligner fakta om å enten bli arbeidssøker og må ut i jobb med en gang etter fødsel og det å skaffe en litt uriktig sykmelding i en mnd for så få fødselspermisjon og foreldrepenger i 44-54 uker -

tja, da tror jeg ikke du er i tvil lenger.

Lykke til ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...