Gå til innhold

VIKTIG! Er det det gule eller hvite i egget som blir til kylling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stor og heftig familiediskusjon over frokosten her....

Skrevet

Ingen av delene. Egget dere spiser til frokost er ikke befruktet og det vil aldri "bli til" en kylling uansett hvor lenge dere venter!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

det gule...har du noen gang sett en hvit kylling? (A)

Skrevet

hehehehe....plommen er i hvertfall "morkaka" i den forstand at kyllingen får næringen sin derfra, det hvit ligger den i.....så ingen av delene er egentlig rett...eggene vi spiser til frokost inneholder ikke kylling...

Skrevet

Kyllingen spiser vel av det gule, er vel den hvite snora og sekken den lille kyllingen holder til i? *eller er jeg helt på bærtur nå?*

Gjest Sekretøsa
Skrevet

pst-melkekua... det blir ikke kyllinger av butikkegga ;)

Skrevet

Jeg vet det da ;o) jeg tenkte hvis hun mente de egga som blir kyllinger!

Skrevet

Men hva er den "navlestrengen" som er i egget da??

Skrevet

Som noen av de andre svarer, ingen av delene. Plommen er jo der kyllingen ville fått næring fra, og eggehviten blir vel omtrent som fostervann uten at jeg skal si for sikkert.

Men uansett, eggene vi kjøper i butikken inneholder ikke kyllinger.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Du får spørre han Anders fra jakten på kjærligheten, han har jo noen! :P

Har aldri åpna et befrukta egg, så jeg vet ikke ;)

Skrevet

eggene i butikken er hønsemens!!! -------mowhahahaaaaaa! God frokost.

Skrevet

Jeg er enig med de som skriver over her, ingen av delene er mer kylling enn den andre.

Mannen min påstår hardnakket at det det hvite som blir til kylling.

Nå skal jeg google litt mens jeg nyter mens jeg fordøyer hønsemensfrokosten min;-P

Skrevet

Det frista liksom ikke såååå veldig mye med egg til lunsj etter at morkake og navlestreng-snakk.. ;-P

Skrevet

Sorry at jeg ler så jeg griner, men det var så mange artige kommentarer her...!

Og takk... hønsemens hørtes godt ut :)

Men som det skrives over her.... Ingen av delene. Plommen er som skrevet "morkaka" og eggehviten er en slags form for "fostervannet/sekken" som forsvinner/fortrenges på slutten. Kyllingen er jo våt når den hakker seg ut, så mulig "guffa" renner ut i det kyllingen hakker hull.

Meeen, om du ser etter neste gang du åpner et egg/knekker det i en bolle, er det ganske stor sannsynlighet at du ser en bitteliten hvit klump med snor ut fra plomma. Det er begynnelsen på en kylling. Finner dette ofte i egg, men det er så tidlig at det gjør null og niks. Alle egg gjennomlyses, så en halvferdig/ferdig kylling skal være umulig å få på frokostbordet :)

Bånn apetitt folkens :)

Men egg er nå godt uansett da, hønsemens eller ei :)

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

;)hehe,e skulle knuse et egg da e holdt på å lage ei kake... Ut kom det et foster:( lite hyggelig! Men,da lå kyllingen der det gule var,så var det hvita rundt som i et vanlig egg.. Ble helt dårlig e! Så du kan si at plommen er fosterv.sekken:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...