dolly29 Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Vi har en baby på 4,5mnd som bruker rundt 63Xnoe. Men hun spenner den av seg, og vi har derfor vurdert å prøve større dyne da vi kan pakke den rundt henne. (hun er ganske frysen av seg, og når vi legger henne på kvelden, så er det først teppe og så dyne, må liksom "surre" bena med teppe). Men hva er neste str? Og jeg har en gammel Ikea dyne (har vært besøkshjem tidligere), som jeg tenkte jeg kunne vaske og la babyen bruke. Men det ser forferdelig stor ut!! Er litt redd siden hun ligger å urolig på natta at hun får hele dyna over seg, og ikke klarer å få den vekk....
Turboguri Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 Lurer i grunn på det samme... bruker nå vogndyne men vurderer en som er litt større...
Krokka og prinsessa Skrevet 7. august 2008 #3 Skrevet 7. august 2008 Ikke ha for stor dyne. Å ha passe stor dyne er en av forebyggende årsaker mot krybbedød. Jeg ville kjøpt en dyne i str over den du har nå. Ellers anbefaler jeg tynn sovepose. Jeg har sydd en selv, men de selger på kid, h&m osv. Dette har du under dyna, i stedet for det teppet du snakker om at dere bruker. Da ligger de små gjerne roligere.
Barbafin Skrevet 7. august 2008 #4 Skrevet 7. august 2008 Neste str er 80 x 100. Småen vår er 9 mnd og har brukt den hele tiden og kommer nok til å bruke den en stund til.
Supermamma...eh...vel.. Skrevet 7. august 2008 #5 Skrevet 7. august 2008 Jeg anbefaler også sovepose eller nattpose eller hva man kaller de. Sånn som ser ut som en nattkjole, men er pose nederst. De finnes både foret og uten for. Jenta mi på 4 mnd har beina rett i været, så her er det ikke snakk om å ha dyne lenger. Nå tar jeg på henne pysj, nattpose og et tynt strikket ullpledd hvis det er kaldt. Med sønnen min trengte jeg aldri dette og brukte dyne hele tiden. Jeg har pleid å legge dynen på tvers og lar den stikke ut mellom sprinklene og sprinkel-beskytteren (eller hva jeg skal kalle det som er festet innenfor sprinklene for å gjøre det litt mykere og lunere), så holdes den litt på plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå