mammarettogslett Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Har nå endelig klart å legge snuppa kl 19.00 ( hun har vært oppe like lenge som oss helt til nå) HUn er 4,5mnd. Hun sover da til kl 2200 kanskje (noen kvelder våkner hun så smått flere ganger før det men er lett å roe) Jeg gir henne da pupp og hun blir desverre litt vanskelig å få til å sovne igjen (bruker en halvtime kanskje +/-) Så våkner hun rundt kl 1 og jeg gir henne pupp nok en gang, kanskje rundt kl 3-4 også...(dette er sikkert dumt av meg?) Når kl blir halv fem halv seks våkner hun ordentlig (enten i godt humør eller med "sutring") da bruker vi laang tid for å få henne til å sovne igjen for hun vil ikke ha pupp da(Jeg mener det er for tidlig å stå opp ja) Noen som har noen råd til oss? evt noe å kommentarer på hva jeg gjør "feil" og hva jeg burde gjøre. TAKK
lamamma Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 ja! har hatt noe av det samme problemet her! gutt på samme alder. se denne hjemmesida, der står mye om søvn: http://se.babycenter.com/baby/sleep/ Det rådet som jeg fulgte fra den sida var teorien om at en 4 mån baby sover gjerne ca 15 tim i døgnet, fordelt på 10 tim om natten og 5 om dagen. Jeg begynte å legge han litt seinere, kl 20.00, og da sover han til ca 0600 =10 timer. så har han ca 5 timers søvn fordelt på 3 økter på dagen. Ett annet råd jeg tok til meg var att vi mennesker må ha opplevelser at bearbeide i søvnen for å sove godt. Nå tar vi ofte en tur ut i hagen før kveldsstellet, eller en tur til besteforeldre som bor rett over oss. Det fungerer også fint, merker at han sover mye bedre nå! vokner en gang for pupp, men det er helt naturlig for et så litet knøtt! Hvis du legger din baby kl 19.00 og hun vokner kl 0500 så er det faktisk 10 timers søvn - det kan hende at hun faktisk ikke trenger mer søvn akkurat da men vil sove litt lenger på dagen...? lykke til!
mammarettogslett Skrevet 7. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. august 2008 HUn har aldri vært noen storsover om dagen så hun tar det på en måte ikke "igjen" da heller..men takk for råd:)
lamamma Skrevet 7. august 2008 #5 Skrevet 7. august 2008 hvis hun ikke sover på dagen, er hun overtrøtt kansje?? de små trenger mye søvn... vet at de kan få søvnvansker av KISS/KIDD syndrom. du kan jo få noen å undesøke henne?
anne* Skrevet 7. august 2008 #6 Skrevet 7. august 2008 Komisk:-) Akkurat samme søvnmønster har jenta mi nesten. Vi legger henne 19 og sovner oftest 19.30-20. Så våkner hun for pupp ca 24, 03 og 05 (av og til 06). Hun får pupp når hun vil ha om natta, får begynne å prøve å venne litt av når hun er 6-7mnd. Vi har snakket om å legge henne seinere, men vi synes det er litt godt å ha noen timer på kveldstid for oss selv. Jeg har ikke så mye råd til deg, men helsesøster sa at når de blir litt eldre så sover de lenger på natta, og da er det fint å ha jobba inn at hun leger seg kl 19:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå