Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei du!

jeg er i uke 27 nå, vog meg i uke 25 og var hadde lagt på meg 8 kg.. syns jeg kunne ha lagt på meg mer egentli..

at du har lagt på deg 12 kg allerede er egetnli ikke så uvanlig, veldig mange legger på seg en del fett som de trenger til å bære fram barnet og som de trenger i tiden de skal amme.

nå veit jeg ingenting om kostholdet ditt og hvor aktiv du er, men det er kanskje noe du bør tenke på for å kunne stabliser det?

jeg veit du kan bli deppa av det, men det meste vil forsvinne etter at du har født, forhåpentligvis;)

lykke til:)

Jeg synes ikke du skal bekymre deg. I de ukene vi er i nå vokser barnet veldig mye og utvikler seg enormt hver dag. Klart det trengs næring for å få til det! Så lenge du spiser fornuftig så er det ingen fare, det er jo ikke bare DU som legger på deg, det er livmoren som vokser, mer forstervann dannes og babyen øker i vekt som den skal! Jordmoren min sa at mange stagnerer i vekt siste trimester og 12 kg skal man legge på seg uansett!

Stor klem:)

En venninne av meg har lagt på seg ca 30 kg i hvert av sine tre svangerskap, og hun er tynn som en flis nå, og minsten er bare 7 måneder. Hun levde ikke spesielt usunt som gravid.

Jeg spiser omtrent like mye nå, som før jeg ble gravid, allikevel har jeg lagt på meg 10 kg. Vektøkningen har egentlig bare holdt på siden uke 12. Nå er jeg i 26. uke som deg. Jeg synes heller ikke det er gøy å legge på meg, men jeg slipper ikke unna.

Så fatt mot!

Vi får heller gå litt lengre turer med vogna når babyen er kommet:-)

Jeg har også bekymret meg masse for å ha gått opp så mye. er i uke 26 og gått opp minst 10kg... har ikke veid meg på en uke... men var hos jordmor tirsdag og hun var kjempefornøyd med at jeg har gått opp. Jeg er liten og tynn fra før, så hun mente det var viktig å legge på seg litt ekstra slik at man ikke ble underernerært etter fødselen. Mange går visst vanvittig mye ned når de ammer. Så da fortsetter jeg å leve som jeg gjør. Spiser uansett ikke veldig usunt, men unner meg litt ekstra.

Også var det godt å høre at flere enn meg har gått opp en del...har følt meg litt ensom i den kategorien. hehe

Annonse

jeg er også i uke 26, og har gått opp 13 kg.. Sitter med den følelsen om hvor dette skal ende? Jeg la på meg 20kg sist, enda jeg trente 3 ganger i uka og var sunnere enn det jeg er nå. Denne gangen orker jeg rett å slett ikke trene pga energinivå og kynnere. Håper det ikke blir så mye mer enn 20 kg, men frykter minst 25 til slutt.

Jeg er glad det er fler enn meg som ikke bare går opp 3kg :)

Hvis man bare går opp tre-fire kg totalt, har man i praksis gått ned i vekt under graviditeten, da, og det er ikke bra hvis man ikke er ganske overvektig fra før. Så jeg vil heller gå litt for mye opp, enn det motsatte! Da vet jeg at jeg har et sunt svangerskap og at babyen får det den trenger! :)

Syns ikke du skal bekymre deg om du har et okai kosthold:) hva kan man gjøre fra eller til da, kiloene kommer de:)

Venninna til søsteren fikk en jebte 17.mai og ca 2mnd etter hadde hun tatt av 15kg pga amming om mye hun ikke kunne spise. Så hennes tips til meg var å legge på seg litt ekstra. Jeg er 25+0 idag og har vel gått opp ca 8 kg tror jeg.. jeg fikk beskjed av jordmor å passe på kaloriene jeg i begynnelsen, men det tok jeg med en klype salt.. kan ikke la være å spise heller. Jeg må ha mat ca hver 3 time for å ikke bli slapp og dårlig.

Lykke til!!

Jeg er 26+4 og har gått opp ca 12 kg jeg også. I forrige svangerskap gikk jeg opp 18 kg. Alle kiloene pluss noen til var borte innen jeg ble gravid igjen, så vekten bekymrer meg ikke. Jeg spiser normalt, og på grunn av en aktiv toåring sitter jeg ikke mye i ro heller ;)

Symfysemålene og vektøkningen så langt er nøyaktig likt som i forrige svangerskap, så jordmor mente jeg måtte regne med å legge på meg 18 kg denne gangen også. Så får det bare bli...med sunt kosthold, trilleturer og amming etter fødselen blir det nok en råd med de kiloene :)

Annonse

jeg er 25 uker og har lagt på meg 13 kg. Bekymrer meg ikke, for jeg la på meg ca like mye de forrige gangene også. la ikke på meg like mye på slutten, så jeg satser på det denne gangen også. Tror jeg lå på 5-6 kg de siste 14-15 ukene.

Nyt graviditeten. Så lenge du har et normalt kosthold, så trenger du ikke å tenke så mye på kiloene.

Kos deg!!

hmm.. ser at dere er omtrent lik med meg i uker.. men jeg har bare gått ned i vekt er i begynnelsen av uke25.. Jordmora sa no forsiktig at man ikke burde slanke seg under svangerskapet. Men jeg gjør da ikke det. har jo egnetlig litt for mye på kroppen fra før av . Men jeg regner med at ungen tar det den skal ha og resten går i minus på meg selv.

I de 4 første svangerskapene, la jeg på meg mellom 16-20 kg, men de var borte innen 5-8uker etter fødsel! Jeg er ennå 2 kg mindre en da jeg ble gravid denne gangen, men har lagt på meg en del siden sist jeg fikk barn (6år siden), men jordmor sa ingenting om det, hun mente jeg burde kutte å spise så mye sjokolade.... men da går jeg i allefall ned i vekt, så det gjør jeg ikke!

jeg er i uke 28.. og veier 86.. :o

jeg suns det er kjempe mye.. så det vil si at jeg har gått opp, hvertfall 20 kilo.. og DET er MYE..

Jeg lurer spent på om jeg kommer til å klare gå ned alt igjen..

Kan heller ikke noe for at jeg blir deprimert av å gått opp så mye.. :(

men over 100, ikke tale om, dit skal jeg IKKE..

da blir jeg hvertfall deprimert..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...