Gå til innhold

Babyhawk/toddlerhawk mei tai - trenger noen råd fra folk med erfaring med disss.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på bæreinstruksjoner at det framgår at mye av vekten plasseres på skuldrene til mor/far, særlig ved ryggbæring. Stemmer dette? Har litt svake skuldre, og er glad i Patapumen (formsydd) for den har et bredt fint hoftebelte som bærer mye av vekten..

Fortsetter under...

Skrevet

Det kommer litt an på hvordan du knyter. De aller fleste synes det er best å ha metai høyt oppe mot skuldrene, men da belaster du skuldrene til en hvis grad.

Jeg knyter midjebeltet nede på hofta, og krysser skulderstroppene foran. Jeg synes det fordeler vekten anderledes, altså mer på hoftene.

Det er ikke sikkert du vil plages selv om du har svake skuldre, meitai er godt å bære i for de fleste. Men det er ikke sikkert Babyhawk er riktig merke for deg? Jeg vil anbefale deg en meitai med sjastropper, som Sjaltai eller Bittebror Hybride. Det kommer snart et norsk merke til, Lupita. Med disse er det veldig lite press på skulderen selv om du knyter høyt opp. Si fra hvis du vil ha linker til salgssteder.

Annonse

Skrevet

Synes Babyhawk/Toddlerhawk er bra, men synes Mei tai med avstivet/polstret midjebelte er best i forhold til å avlaste skuldre. Det er jo det som er bra med formsydde seler. Mei tai som har dette er Go`klomp.no, pasilurken.no, zitai.no og flere merker finner du på tettinntil.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...