Gå til innhold

Sovemedisin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sovepiller av merket zopiclon. Har ikke snakket med legen om at jeg er gravid ennå. Har bare tatt en pille siden jeg fant ut at jeg var gravid. Er ca.7 uker på vei.

Det jeg lurer på er om det er veldig farlig å ta en slik pille innimellom?

Har problemer med søvn i perioder.

Håper på svar:)

Litt nervøs her... håper ikke jeg har gjort noe galt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Graviditet.

Det er mulig at fosteret kan påvirkes. Rådfør deg derfor med lege før bruk av Zopiklon dersom du er gravid.

Amming.

Det er mulig at barn som ammes kan påvirkes. Rådfør deg derfor med lege før bruk av Zopiklon ved amming.

http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D/content/pkv/Z/Zopiklon_Merck+NM_84497/89832.html

Jeg nabefaler deg å snakke med legen din. Jeg brukte selv denne sovemedisinen da jeg fant ut at jeg vra gravid (5 uker på vei). Legen seponerte medisinene mine. Men hør med legen din du, kanskje der er andre alternativer? :)

Skrevet

Ok. skal gjøre dette :) tusen takk for råd.

Skrevet

Les på felleskatalogen.no, der kan du søke opp alle medisiner og lese om dem. En hver lege vil alltid si at du ikke skal bruke sovemedisiner men jeg har mistanke om at de bare MÅ si dette i tilfelle du skulle være en gærning som tar tre hver kveld.

Jeg har også store søvnproblemer og må innrønne at i natt bare orket jeg ikke mer og tok en halv Stilnoct. Jeg har lest om dem på felleskatalogen og snakket med legen. Han anbefaler det selvsagt ikke men det står ikke annet enn at det ikke anbefales å ta disse i siste trimester for man kan risikere å få en sløv unge. Igjen tror jeg de sikter til folk som virkelig misbruker sovemedisin eller tar det hver eneste kveld.

Det har ikke jeg gort i det hele tatt, men nå ble jeg bare helt desperat. Er 25 uker og har sovet elendeg hele svangerskapet. Jobber 100 % og det er jo jelt jæ....å være på jobb etter en natt med ca. 1/2 time med søvn.

• 2 uker senere...
Skrevet

hei!!

jeg sliter med søvn/angst (diverse ;O)) og fikk sånne allergitabletter som er 'sløvende' av en overlege på sykehuset sist jeg var gravid.. de hjalp meg masse!!! tror d står at man ikke skal ta, men jeg stolte på legen, da...spiste jo iKKE en pakke i uka ;) tok åsså noen valium på slutten, når panikkangsten slo inn for fullt......ikke mange, vel å merke.

barnet mitt har d heelt fint!! ingen skavanker men en frisk og opplagt unge som er kjapp i huet! ;)

Skrevet

Fikk Imovane (innsovningspille) i kombinasjon med Vallergan (sløvende allergimedisin) og paralgin forte (sterke smertestillende) hos legen min. Hadde ikke sovet på lenge og fikk meg noen gode netters søvn som gjorde at jeg kom meg opp av grøfta. Måttte bare stole på at legen visste hva han gjorde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...