To tette og ei badehette ;) Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Jenta mi på snart 4 mnd skal til helsestasjonen i morgen og få 3 mnd vaksinen. Og jeg har sett klipp fra talkshows i USA ang vaksiner og sammenheng med autisme.. Men har vi i Norge akkurat samme vaksine som i USA? Jeg vet at hun mest sannsynlig kommer til å grine.. men jeg har lest at noen barn får kramper og litt av hvert.. blir jo livredd her!! Noen trøstende ord hadde kanskje hjulpt litt..
Gjest Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 dersom du har bestemt deg for å vaksinere...kan jeg forsikre deg om at vaksinering i de aller fleste tilfeller går helt fint....så slapp helt av!! dersom du fortsatt er usikker og redd...men har bestemt deg for å vaksinere....finnes det for eks løsninger som å vente til barnet er større....vet at noen venter til de er 2 år.....det var vanelig prosedyre i japan før å starte såpass sent, et annet elemet er at ungen er i kontakt med mindre smitte når de er babyer enn når de blir større.... uansett slik jeg forstår deg...så ønsker du å vaksinere....men er redd fordi du har sett den skremmende biten ved vaksinering...denn biten finnes desverre....men i norge tar man færre vaksiner enn i usa....sånn sett er tryggere å vaksineres her til lands enn i usa i mine øyne.....men det er uansett et valg du må ta...men var jeg deg ville jeg forsøkt å skaff til veie tosidig informasjon....ikke bare les her inne...men heller ikke bare hør på helsesøter....det er to ytterpungter!!!!....eneste veien inn i dette og ut av det er å lese seg opp på temaet og foreta et bevisst selvstendig valg som ikke er motivert av frykt....
Gjest Skrevet 7. august 2008 #3 Skrevet 7. august 2008 Om du allerede er fast bestemt på å vaksinere, kan du be helsesøster skrive under på et sjema hvor hun dokumenterer at barnet var helt friskt før vaksinasjon. En slags friskhetserlæring, om det gir deg mer trygghetsfølelse.
To tette og ei badehette ;) Skrevet 8. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. august 2008 tusen takk for svar! Hun tok vaksinen og det gikk veldig fint. Hun fikk bittegrann feber på kvelden bare..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå