Gå til innhold

Venne av med "puppesoving"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 4 mnd har til nå kun sovnet ved puppen eller ved trilling. På natten sovner han ved puppen, og på dagen sovner han i vogna etter å ha blitt trillet.

Vi har nå begynt å forsøke å venne ham av med å sovne ved puppen. Jeg har de siste kveldene gitt ham mat liggende i sengen, men koblet ham av før han sovner, når jeg merker at sugingen avtar. Så har jeg ligget ved siden av ham og holdt rundt ham og trøstet ham til han har sovnet. Første kvelden tok det en time, andre kvelden 50 min. og i kveld (tredje kvelden) tok det 40 min, før han sovnet.

Jeg har fortsatt latt ham sovne ved puppen etter nattamming (2-3 ganger per natt). Natten er fra ca 19.30 til 07. Vi har også fortsatt å trille ham i søvn om dagen.

Det jeg lurer på er om vi burde forsøke å få ham til å sovne av seg selv etter nattamming og på dagtid også, eller om vi skal ta den jobben etter han har lært seg å sovne av seg selv på kvelden? Noen tips? Andre tips til hvordan vi kan lære ham å sovne av seg selv? Som ikke innebærer at han ligger alene og skriker, for det orker jeg ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...