Manx Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Har gitt datteren min maisgrøt og risgrøt for 4 mnd en stund nå, men hun spiser veldig lite av det. Kun noen teskjeer. Har derfor hatt en pause på et par uker, og har tenkt å prøve igjen snart. Hun blir 6 mnd om noen dager, så tenkte å prøve en ny type grøt for 6 mnd. Er det greit, eller må de opp i større porson med 4 mnd grøt før dette?
Mariellem Skrevet 7. august 2008 #3 Skrevet 7. august 2008 Jeg tror jeg ville ventet litt, evt snakket med helsestasjonen først.. Sønnen min fikk utslett i hele ansiktet etter å ha spist hvete/havre grøt. Fikk så vite på hs at de ikke anbefalte å gi grøt med gluten før babyen var 6mnd. (selv om det stod 4 mnd på pakken) Hva med å heller prøve å ha litt fruktpure oppi?
line_n & sara Skrevet 7. august 2008 #4 Skrevet 7. august 2008 du kan prøve å blande litt, altså, litt av den grøten du allerede bruker, pluss bittelitt 6 mnds grøt.. som det blir sagt over her, vær litt forsiktig med gluten nå under innføring. det kan oppstå reaksjoner! vi bruker ofte litt frukt oppi grøten, den største hitten er mango som vi moser gjennom hvitløskspressa rett oppi grøten, ellers pleier vi å ha disse hip begrene på lur. bruker det for å variere smakene litt, unngå å bruk for mye, for da blir det søtt, og man trenger ikke venne til barna så mye søtt ennå! det er ikke alle barn som er så begeistra for grøt, når datteren din blir en 7,8 mnd, kan du gi henne litt bittesmå brødsmuler, dette er ofte mer populært enn grøt! men det prater du med hs om!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå