Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan hjelpe?

skal i gang med fryseforsøk på st. olavs snart, begynner mest sannsynlig med progynova på søndag. (visst mensen kommer)

husker ikke om jeg skal ringe inn mens, da det er en stund siden forsøket ble planlagt.... burde jeg ringe for sikkerhets skyld, i tilfelle de har glemt meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Du må uansett ringe inn når du får mens, fordi etter ca 10 dager på medisiner skal du inn til kontroll som bestemmer når du skal ha innsetting.

Er i samme situasjon som deg, har avtalt fryseforsøk før ferien og fikk mens på søndag. Klinikken min åpner ikke før mandag neste uke, så må ringe og si fra at jeg går på medisiner og da kommer jeg vel inn til kontroll på tirsdag eller onsdag tenker jeg.

Skrevet

Hei.

Jeg har også noen spørsmål ang fryseforsøk.

Vi har 4 egg på frys,2+2,så dvs forhåpentligvis 2 forsøk igjen!!

Men når tines egga??

Regner med at jeg må gå på medisiner i forkant,tines egga samme dag som innsetting?

Er virkelig helt grønn når det gjelder fryseforsøk.

Men skal selvfølgelig spørre Hausken om ALT når de åpner etter ferien.

Vet jo ikke enda om når vi får komme igang,har jo nettopp hatt en SA(uke 12),så da må vi kanskje vente ei stund,eller??

Takknemlig for svar..:-)

Skrevet

Hei! Vi har også 4 egg på frys 2+2:o) Skal begynne snart begyne på hormoner. Vi hadde et fryseforsøk før sommeren også men det festet seg ikke. Jeg begynte da på medisiner den dagen jeg fikk mens, 13 dager etter var jeg på ultralyd for å se at alt var klart også satte jeg inn egget på dag 15. De de tinte opp egget dagen før også hadde det delt seg til 8 da de satte det inn.. Snakket nettopp med ei som hadde SA hun måtte vente tre mnd slik at alt ble normalt igjen, men det er jo ikke sikkert alle leger mener det. Lykke til!

Skrevet

Hei Tvitvi,og takk for svar..:-)

Men håper ikke at vi må vente HELE tre mnd før vi kan igang med fryseforsøket!!

ER bare SÅÅÅÅ gira på å få begynt igjen.

Hadde en SA for 3 år siden også,og fikk da beskjed om å vente 1 menstruasjon før vi "satte igang" igjen.

Men da var det med naturmetoden,kanskje annerledes med IVF.

Lykke til du også..:-))

Skrevet

Hun jeg snakker om hadde også en SA etter naturmetoen, så da kan dere sikkert starte med en gang du har fått en mens igjen, høres vel logisk ut syns jeg. Tre mnd er jo veldig lenge. Skjønner godt at du er gira, kjenner igjen den følelsen:o) Lykke til du får gi beskjed når du har startet.

Skrevet

Du skal nok ringe inn denne mensen mrsmir, slik at du kan få tid for ul og innsetting.

Lillir. Jeg tror det er sånn at du må vente 3 mens. Den du har fått ved sa, en hvor du ikke gjør noe, og den tredje, så kan du ringe inn og avtale forsøk Tror det er sånn. Men jeg mistet i mars, og jeg har ikke mensen på egenhånd, så jeg fikk Provera for å sette i gang i mai, slik at jeg kunne starte, og hadde uttak/innsetting i juni. Altså to mnd mellom bo/utskraping og medisinstart, men tre mnd til uttak/innsetting. Mine egg ble tint samme dag som innsetting ved fryseforsøket.

Skrevet

Hei! Har fem egg på frys, men ett er bare todelt. Jeg har fire firedelte på frys også. Det todelte tiner de dagen før, for å se om det utvikler seg normalt,mens de firedelte eggene tines opp samme dag som innsetting.

Skrevet

Hei.

Snakket med de på Hausken i dag,og får tilsendt opplegg for fryseforsøket i løpet av uka.

Får heldigvis starte opp ved neste mens!!

Men veit ikke enda åssen medisiner jeg må igang med..

Og heller ikke når TR vil komme.

Er nok litt på viddene nå pga SA`en.

Skulle vært til UL i dag,men sånn ble det altså ikke..

Må vel bare prøve å se fremover igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...