Lillevenn33 Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Jeg tar min første runde med Pergo i dag og har lest at du har en 10% sjans å få tvillinger. Selv om det nok er koselig med tvillinger er jeg også redd! Skulle bare spørre her og se hvordan statistikkene er her på tvillingformet
Gjest Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 Gikk ett år uten å bli gravid, så kontaktet lege. Fikk påvist PCOS, og ble satt på enkel Pergo-kur. På tredje kuren ble det full klaff, med toeggete tvillinger! Visste at muligheten var der, men at det ville skje oss hadde vi aldri regnet med... Hehe... Legen sa faktisk rett ut at flerling-svangerskap i utgangspunktet er noe de IKKE ønsker pga økt risiko for diverse. Men at det som regel gikk bra med alle som ble gravide med flere enn en Har ingen barn fra før, gleder oss veldig til å hilse på de to små som har termin 17. oktober! Lykke til videre!!
MarTo Skrevet 6. august 2008 #3 Skrevet 6. august 2008 Jeg tok ikke Pergo - og har mest sannsynlig toeggede jenter. Termin 15 sept - og er kjempestor ak. nå.
double action Skrevet 7. august 2008 #4 Skrevet 7. august 2008 toeggede her! (gutt og jente) tok en halv pergo kur (hadde tatt høyere kurer før, ble gravid, men mistet)
Tvillinger feb.09,nr.3 juni 10 Skrevet 7. august 2008 #5 Skrevet 7. august 2008 Hei. Jeg ble gravid på 2. pergo-kur og fikk vite i går at det er to. Helt sprøtt!! Ser ut som det er toeggede, men det er vel det vanligste etter hormonkurer. Lykke til.
Gjest Skrevet 7. august 2008 #6 Skrevet 7. august 2008 Etter det eg har lest så er dei fleste en-egga tvillinger pga arv, og dei fleste to-egga pga behandling
VilsågjernehaBIM Skrevet 7. august 2008 #7 Skrevet 7. august 2008 det stemmer ikke, eneggede har ingenting med arv å gjøre. det har ingenting med hverken medikamenter, arv, alder eller noe. Det bare SKJER en sjelden gang, ett egg deler seg i to, helt uavhengig av noen ytre påvirkninger. 2-eggede derimot, det påvirkes av mye......
Lillevenn33 Skrevet 7. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 7. august 2008 Kanskje jeg ikke burde spurt, siden det er virker som om det er en del her som tok pergo!! Ble litt mer bekymret nå Men det er vel for sent, jeg er i gang med kuren og vi får se....
Ventet på nr 2 og 3 Skrevet 7. august 2008 #9 Skrevet 7. august 2008 Jeg fikk toeggede gutter den 30/5 etter tredje runden med trippel Pergokur (tok 3 tabletter hver dag). Tenkte ikke over at det kunne bli tvillinger da vi "kun" fikk et barn forrige gang jeg gikk på Pergo Tror ikke svarene du får her veldig bra som statistikkgrunnlag for det er sikkert mange fler som får toeggede tvillinger på naturlig måte men som ikke svarer på ditt innlegg. Og ingen grunn til bekymring, det er kos med tvillinger til tross for litt ekstra jobb Lykke til med kuren!
Gjest Skrevet 7. august 2008 #10 Skrevet 7. august 2008 Du spurte jo om kor mange som hadde fått/var på vei med tvillinger som hadde tatt Pergo, så da har du stort sett fått svar fra oss også Har du spurt inne på andre debatter her inne? F.eks på noen av terminklubbene? Spør du der også, så kan det få like mange svar der på folk som har tatt Pergo og IKKJE fått tvillinger
Dodlimammatil2 Skrevet 12. august 2008 #11 Skrevet 12. august 2008 Jeg fikk vite i dag at vi venter tvillinger, etter enkel pergokur :-) men vi har tvillinger på begge sidene i nær slekt, så det trenger ikke være pergoen sin "feil". Dobbelt så lykkelige er vi i dag :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå