Anonym bruker Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Hva tilsvarer det i forhold til kaffe? Er det noe jeg bør tenke på i forhold til amming, og at ikke babyen ikke skal få i seg for mye koffein? Jeg har kuttet ut brus, chips, og annen sjokolade. Bocca er det jeg tar litt av når jeg skal kose meg...
Tommage♀♂ Skrevet 6. august 2008 #3 Skrevet 6. august 2008 Har aldri hørt om sjokolade med koffein i jeg
Anonym bruker Skrevet 6. august 2008 #4 Skrevet 6. august 2008 Kakaobønner inneholder: * 50 % fett * 20-25 % karbohydrater * 15-20 % protein * 1,5 % teobromin * 5 % vann * 3,5 % vitminer og mineraler (kalsium, jern, fluor, magnesium, kalium, natrium, fosfor, A-vitamin, tiamin, riboflavin og niacin Sjokolade inneholder også en liten mengde koffein. Det hovedsaklig stimulerende stoffet i sjokolade er teobromin som ikke har en like sterk stimulerende virkning som koffein, men som likevel gir et lite “kick”. Både koffein og teobromin, som sammen med teophyllin hører til gruppen av metyllxanthinalkaloider, er kjemisk stimulerende stoffer. Teobromin stimulerer sentralnervesystemet gjennom å frigjøre efedrin.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2008 #5 Skrevet 6. august 2008 Tror ikke du skal bekymre deg, tror du må spise mye sjokolade for at det skal bli noe problem. Reagerer babyen på brus og chips ettersom du har kuttet det ut? Jeg spiste som normalt når jeg ammet, bortsett fra at jeg kuttet ut løk fordi babyen reagerte på det og hvis du har et normalt kosthold er det ikke noe problem å kutte ut kun de tingene du merker babyen reagerer på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå