Gå til innhold

angående barnehageplass neste år..

Anbefalte innlegg

Skrevet

litt tidlig å begynne å tenke på det enda, men lurer på noe. snuppa er født i slutten av mai, når skal jeg søke om barnehageplass? og vil hun få plass før 1.august? eller må vi gå uten plass fra mai og til august? noen som skjønte dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke fasitsvaret på dette, men vi søkte om plass for å kanskje komme inn i køen - gutten vår er født 22.april. Veit ikke om han nå står i køen, men tenkte det var greit å prøve. Tror det er noe vanskelig å få plass fra mai, da hovedopptak er i august - men hvis noen unger slutter når du vil begynne så skal det visst være greit.

Ja, der fikk du egentlig ikke mye hjelp!!:-)

Vi søkte over nett, var så enkelt atte!!:-)

Skrevet

syns jeg fikk litt hjelp da:) takk. får vel prate litt med komunen om dette når det er tid for det.

Skrevet

Dersom du ønsker bhg-plass utenom bhg året må du søke utenom vanelig opptak.

Neste års opptak er 15 april.

Jeg skal levere ut søknader i neste uke og håper jeg får en plass i januar.

Skulle da egentlig søkt nå i april 08,men det var det siste jeg tenkte på.....

Det som skjer i alle bhg er at 2 åringer blir 3 åringer og da kan de fylle opp flere plasser.

Som regel tilbyr de sine bhg barn først prosenter og så andre søkere som søkerer utenom ordinært opptak.

Skrevet

Du behøver ikke gå til kommunen i det hele tatt.

Skriv ut søknad på nettet og lever de personlig,be styreren legge din søknad i prioriterings bunka og håp på det beste:=)

Skrevet

ok, takk for svar. da ble jeg klokere:)

Skrevet

Må man ikke søke gjennom kommunen da?

Skrevet

Du kan.

Men når det uteom ordinært opptak kan du like godt i bhg et ansikt og levere de selv...

Da får du i samme renne sett bhg litt og snakket med noen som jobber der:=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...