Gå til innhold

Hvor ofte ammer dere deres 7 uker gamle barn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

sitter her og lurer på hvor ofte det er vanlig og amme de små søte..spesielt etter leggetiden?

når "tar dere natt"? og hvor ofte er det da pupping??og når er det da dag igjen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi legger gutten vår rundt 22 tiden på kvelden, da har han fått mat og han sover da som oftest til rundt 04-05. Da får han mere mat og så våkner han rundt 06.30 og er enda mere sulten og vil da ikke sove igjen!

Skrevet

Jeg ammer ca hver 2-3 time på dagtid og hver 3 time på natten.

De første ukene ble han lagt rundt 22-23, nå prøver vi å forskyve det til nærmere 21.30.

Skrevet

da er vi kanskje ikke så unormale alikavel vi :)

her tar hun natt i elve-tolv tiden..så er første matøkt ca 05.. neste er normalt sett da klokken 07.30, så klokken 10..da pleier jeg å ta henne med opp så får hun evt sove videre på stuen...

men om dagen spiser hun veldig ofte igrunn..er sjeldent at det er mer enn to timer mellom hver økt..om kvelden enda oftere...

skal bli godt når vi kan starte å prøve å innføre litt rutiner i livet..skal bli veldig godt.. :-)

Skrevet

Jenta vår får mat hver tredje time på dagtid. Vi legger oss ca 12 om kvelden for mellom ni og 12 har hun som regel mageknip. Jeg ammer når vi legger oss og da sover hun gjerne til kl. seks. Jordmor sa at det var helt greit :-)

Skrevet

Vi legger oss i 23.30 - 24-tiden, men det kan ta inntil 1,5 time før hun sovner for natten etter det. Våkner da etter 4-5 timer for pupp, så etter 2-3 før vi står opp. Men da sover hun videre i stuen - gjerne et par timer "formiddagslur"...

På dagen får hun pupp ca. hver 3. time, men gjerne oftere på kvelden...

Skrevet

Da jenta mi var 7 uker fikk hun fortsatt ofte mat, g hadde få, om ingen rutiner. Nå, bare 2-3 uker senere, har hun plutselig begynt å roe seg tidligere på kvelden. Nå sover hun stort sett kl.21 på kvelden. Sovner i vogna på stua, triller henne bare inn på soverommet når hun har sovnet skikkelig. Da sover hun til ca.4-5. Tar henne opp i sengen for amming, og da får hun sove sammen med meg til vi våkner ca kl.8-9. Da er det pupp igjen, så står vi opp, steller, også sover hun formiddagslur. Gjerne 2-3 timer. Resten av dagen er en evig runddans med stell, mat , litt lek og soving.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...