Gå til innhold

nå begynner jeg å bli desperat!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten har nå blitt 4 mnd og har frem til nå den siste uka hvert snill og veldig flink å ligge for seg selv å leke. Men nå etter vi kom hjem fra ferie så er det fullstendig nekt, han begynner å hylgrine hvis jeg legger han fra meg, og det er ikke bra nok å sitte på fanget. Han skal bli lekt med eller gått rundt å bli bært på. Jeg kan ikke ha det sånn.

Det er bare når han sover at jeg får gjort noe annet, og han sover somregel kun 30 min lurer, og de siste dagene har det kun hvert 2 av de.

Så her går jeg med en baby som overhode ikke er fornøyd med noe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjøp deg et bæresjal. det funker!! da roer de seg når de ligger inntil deg og hører hjerteslagene dine. pluss at du har hendene fri til andre ting!

Skrevet

Huff, det er slitsomt sikkert. Men det er vel en pappa der som kan ta babyen litt, så du får hvile deg?

Skrevet

min var også sånn i den alderen, men det gikk over da det kun var en fase han gikk igjennom. Plutselig var han mer "mobil" og da var det nye spennende ting å utforske.

Skrevet

Får håpe det bare er en periode. Jeg er ikke noen tilhenger av at barna skal bli bært ell. ha full oppmerksomhet hele tida, så her får det li noe "avvenning"med oppmerksom het. Ble nok litt mye når vi var på hytta, hadde mye besøk av folk som ga masse oppmerksomhet til enhver tid og plukket han opp for ethvert kny.

Nå blir jeg nesten hals hugget for dette. Har et inntrykk at mange her inne mener at små barn ikke kan få for mye oppmerksomhet og at de ikke kan bli borskjemte på kos og bæring.

Skrevet

Min datter er også sånn.. hun er nå 5,5 mnd og kan ligge litt lenger enn før, men liker fortsatt at jeg er i nærheten, og vil helst opp å titte/være med på alt jeg gjør. JA det er slitsomt, og noen ganger blir jeg helt desperat, så da tar jeg henne i bæreselen/vogna og går ut med henne. Hun har også måtte ligge litt å sutre for jeg er nødt til å gjøre annet innimellom. Er mest alene med henne, da sambo jobber mye borte. Får noen ganger dårlig samvittighet for dette, men hun lider ikke noe nød tror jeg.

Har egentlig ikke noe gode råd enn at jeg tror det blir bedre når de begynner å krabbe tenker jeg.

Skrevet

Datteren min var også sånn etter en uke ferie sammen med besteforeldre da hun var 3 mnd. Da vi kom hjem klarte hun ikke ligge for seg selv i det hele tatt. Etter noen dager hvor bare jeg var hjemme med henne ble hun mer vant til det igjen. Nå er hun blitt 4 mnd og klarer å rulle begge veier, så nå er det blitt verre. Hun ruller rundt og ender opp litt andre steder enn der jeg la henne. Så nå må jeg gå og legge henne på ryggen eller flytte en leke nærmere o.l.. Hun kan godt ligge for seg selv, men jeg må variere mer og oftere. Bytter på å ha henne i lekegrinda under babygymen, på krabbeteppe på gulvet med leker rundt seg, ved siden av meg i sofaen, i vippestol m.m. Hun krever rett og slett litt mer enn før.

For pappaen er dette også blitt litt tøffere. Han har stort sett hatt henne liggende på brystet eller i fanget tidligere, men nå gidder hun ikke det mer. Hun er ikke så fornøyd over å bare "se" på han. Hun må oppleve mer. Dette er bare en del av utviklingen, og det er morsomt å ha nysgjerrige barn. Mitt råd er å ha flere "stasjoner" hvor du kan plassere han, hvis det er mulig, og kanskje gå til innkjøp av nye leker (tøybøker som knitrer, rangler o.l.).

Skrevet

Vår datter var også slik etter ferie, var sikkert litt uvant med så mange nye ting på en gang. Da vi kom hjem sørget jeg for å gi henne ekstra mye kos, men satte også grenser for hvor mye vi tok henne opp. Etter en ukes tid gikk det fint tilbake til normale igjen.

Hva med å få litt avlastning? At eventuelt besteforeldre kan passe ham litt så du får samle litt krefter?

Håper virkelig det ordner seg for deg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...