mars-2008 Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Som du sikkert forstår på mitt spørsmål er det vår første baby. Hun er 5 mnd og har begynt og få smaksprøver på grøt. Skal hun "rape" etter grøt? føler jeg rødmer her....
Krokka og prinsessa Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 Hehe, er vel ikke noe fasitsvar. Men av og til kommer det en gulp etterpå, så da kan det jo være at hun hadde luft i magen. Jeg mener at etter velling kan en godt forsøke å få rap. Prøv noen ganger. Kommer det aldri så kan du la være, men kommer det så ville jeg "rapet henne" hver gang. Vår er 10 mnd, og hun raper vi ikke. Vi gjorde det da hun fikk tynn velling med skje.
power puff Skrevet 6. august 2008 #3 Skrevet 6. august 2008 dette lurer jeg også på, så det var ikke et dumt spørsmål...
Lille`mor & lillebøll Skrevet 6. august 2008 #4 Skrevet 6. august 2008 Gutten min er 5 mnd og har sluttet og rape når jeg raper han. Når de nærmer seg 6 mnd trenger de ikke og bli rapa på samme måte lengere. Han av min raper plutselig når han sitter i fanget,leker på gulvet osv...han gjør det på andre måter. Dersom en rap sitter fast sier han i fra og vi driver rapen ut. Tror ikke det er så viktig jo større de blir i hvertfall ikke etter grøt..men jeg regner med du gir ditt barn vann eller mm i tillegg? I begynnelsen med grøt var det rein rutine og legge han over skuldrene når han hadde drukket opp vannet...
Mariellem Skrevet 6. august 2008 #5 Skrevet 6. august 2008 Sønnen min har kommet med en liten rap, men ikke alltid. Men passer alltid på å holde han oppreist etter at vi har spist slik at han har mulighet til det.
M*A*S*H* Skrevet 6. august 2008 #6 Skrevet 6. august 2008 Det er bare svar som evt er dumme, sant;-) Ingen spørsmål;-) Når de har fått en t-skje med smaksprøve trenger de nok ikke å rape etterpå, men jeg skal si det rapes høyt og tydelig etter en hel porsjon mat her... Men uansett hva barnet ditt har drukket eller spist, bør du ha det sittende oppe over skulder eller i fanget til det har fått rapt. (du trenger ikke drive og dunke dem i ryggen osv, holder at de sitter oppe eller holdes oppe) Barns lukkemuskel til magen er slapp, så det å sitte oppreist etter maten kan slippe ut ekstra luft (rap), minke gulping og problemer med syreangrep i spiserøret. (refluxplager)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå