Gå til innhold

Noen som har tips til gode og ENKLE ting jeg kan bake og fryse til barselbesøk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke fyllt fryseren enda jeg og får litt panikk når jeg tenker på venniner som tidligere har baket i ukesvis før termin til barselbesøk..Jeg trenger enkle og gode oppskrifter:)Noen som kan hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ikke orker så går det fint å måle opp alt du trenger (det tørre) til de forskjellige kakene og ha det i poser så er det bare å sette på mikseren og ha i det våte, går veldig kjapt og greit. Da er den jo nylaget og varm også når besøket kommer :) Det fungerte veldig fint hos oss. Hadde også en langpanne sjokoladekake i fryseren som bare er å slenge i mikro'n :) Har dessverre ikke oppskriften her nå... Skal se om jeg finner den i kveld når jeg er hjemme....

Skrevet

sjokolademuffins. tiner raskt og er gode når de er litt kalde.

Skrevet

Det hørtes smart ut:)

Så den langpanne sjokokaken er god å fryse?Tar gjerne oppskrift senere om du har:)

Skrevet

Ja pleier å lage den og la den stå til den er kald. Dele den i passe biter og fryse ned i flere poser. Smaker akkurat som ny når den har vært ett par min i micro eller ovn :) Eller bare tin den på benken om du vil :) Stikker innom med oppskriften her i kveld :)

Skrevet

Ærlig talt synes jeg ikke du skal bli svett av å tenke på de superkvinnene som baker i ukesvis for å servere barselbesøkende. Før i tiden var det motsatt; da respekterte man at den nybakte moren var sliten og DE kom med mat/ kaker til henne.

Så, er du ikke superhusmor, ta mer hensyn til ditt eget velbefinnende og bunkre opp med deilige ferdikjøpte cookies, god te/ kaffe, ha druer tilgjengelig og så er alle happy. De komme rjo for å se på babyen da, ikke for å måle hvor flink du er til å bake- det kan du ta igjen en annen gang! hehe

Skrevet

Du finner mye godt på www.detsoteliv.no. Synst den siden er helt super.

Men ikke stress med å ha noe i frysen, folk forventer ikke å få noe når de kommer på besøk. Jeg glemte alt jeg hadde i fryseren jeg når vi fikk besøk, hadde nok med å tenke på den nye gutten som alle ville se=)

Tips: sånne ferdige små kaker i frysedisken på feks. Rema 1000 er faktisk ganske gode ;)

Skrevet

Ja,jeg vet...Men jeg vil så gjerne jeg også da jeg er omgitt av superkvinner som venninner,svigermor med fam osv...Så må gjøre et lite forsøk;)Og det var supersmart å lage klart det tørre,bare merke hva som skal i av vått og vips,så jukser me litt:)

Skrevet

de ferdig posene fra møllerens er kjempegode.jeg bakte de kanelsnurrene i går,

og de er kjempegode,lette,raske og lage.blir også gode etter å varme de litt....

Skrevet

Her er en oppskrift jeg har brukt mye i det sste, lagde to sånne langpanner rett før fødselen, og nå er alt borte :-)

Frisk og saftig kake, og så er den kjempeenkel å lage!

Sitronkake (stor langpanne)

6 egg

6 dl sukker

250 g smør

1 dl melk

11 dl hvetemel

4 ts bakepulver

2 dl sitronsaft (press sitroner eller gjør som jeg og kjøp flaske ;-)

6-8 dl melis

sitronsaft

Fremgangsmåte:

Pisk egg og sukker til eggedosis. Smelt smøret og ha i melken. Blad det tørre sammen og sikt i eggedosisen vekselsvis med smørmelken.

Bland i sitronsaften til slutt og rør til deigen er jevn og klumpfri. (Viktig at sitronsaften has i til slutt, ellers kan røra skille seg)

Bland melis og sitronsaft til glasur.

Ha deigen i en stor bakepapirkledt øangpanne (30 x 40) og stek midt i ovnen på 200 grader i ca 25-30 min. Avkjøl helt i formen før du hvelver ut og har på glasur :-)

Del i passe store stykker og spis eller frys ned :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...