Gjest Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Har ikke fyllt fryseren enda jeg og får litt panikk når jeg tenker på venniner som tidligere har baket i ukesvis før termin til barselbesøk..Jeg trenger enkle og gode oppskrifter:)Noen som kan hjelpe meg?
<3katie<3 Skrevet 6. august 2008 #3 Skrevet 6. august 2008 Om du ikke orker så går det fint å måle opp alt du trenger (det tørre) til de forskjellige kakene og ha det i poser så er det bare å sette på mikseren og ha i det våte, går veldig kjapt og greit. Da er den jo nylaget og varm også når besøket kommer Det fungerte veldig fint hos oss. Hadde også en langpanne sjokoladekake i fryseren som bare er å slenge i mikro'n Har dessverre ikke oppskriften her nå... Skal se om jeg finner den i kveld når jeg er hjemme....
Pysa Skrevet 6. august 2008 #4 Skrevet 6. august 2008 sjokolademuffins. tiner raskt og er gode når de er litt kalde.
Gjest Skrevet 6. august 2008 #5 Skrevet 6. august 2008 Det hørtes smart ut:) Så den langpanne sjokokaken er god å fryse?Tar gjerne oppskrift senere om du har:)
<3katie<3 Skrevet 6. august 2008 #6 Skrevet 6. august 2008 Ja pleier å lage den og la den stå til den er kald. Dele den i passe biter og fryse ned i flere poser. Smaker akkurat som ny når den har vært ett par min i micro eller ovn Eller bare tin den på benken om du vil Stikker innom med oppskriften her i kveld
SassyMom Skrevet 6. august 2008 #7 Skrevet 6. august 2008 Ærlig talt synes jeg ikke du skal bli svett av å tenke på de superkvinnene som baker i ukesvis for å servere barselbesøkende. Før i tiden var det motsatt; da respekterte man at den nybakte moren var sliten og DE kom med mat/ kaker til henne. Så, er du ikke superhusmor, ta mer hensyn til ditt eget velbefinnende og bunkre opp med deilige ferdikjøpte cookies, god te/ kaffe, ha druer tilgjengelig og så er alle happy. De komme rjo for å se på babyen da, ikke for å måle hvor flink du er til å bake- det kan du ta igjen en annen gang! hehe
manonym Skrevet 6. august 2008 #8 Skrevet 6. august 2008 Du finner mye godt på www.detsoteliv.no. Synst den siden er helt super. Men ikke stress med å ha noe i frysen, folk forventer ikke å få noe når de kommer på besøk. Jeg glemte alt jeg hadde i fryseren jeg når vi fikk besøk, hadde nok med å tenke på den nye gutten som alle ville se=) Tips: sånne ferdige små kaker i frysedisken på feks. Rema 1000 er faktisk ganske gode
Gjest Skrevet 6. august 2008 #9 Skrevet 6. august 2008 Ja,jeg vet...Men jeg vil så gjerne jeg også da jeg er omgitt av superkvinner som venninner,svigermor med fam osv...Så må gjøre et lite forsøk;)Og det var supersmart å lage klart det tørre,bare merke hva som skal i av vått og vips,så jukser me litt:)
* 5 om dagen * Skrevet 6. august 2008 #10 Skrevet 6. august 2008 de ferdig posene fra møllerens er kjempegode.jeg bakte de kanelsnurrene i går, og de er kjempegode,lette,raske og lage.blir også gode etter å varme de litt....
Hikken Skrevet 6. august 2008 #11 Skrevet 6. august 2008 Her er en oppskrift jeg har brukt mye i det sste, lagde to sånne langpanner rett før fødselen, og nå er alt borte :-) Frisk og saftig kake, og så er den kjempeenkel å lage! Sitronkake (stor langpanne) 6 egg 6 dl sukker 250 g smør 1 dl melk 11 dl hvetemel 4 ts bakepulver 2 dl sitronsaft (press sitroner eller gjør som jeg og kjøp flaske ;-) 6-8 dl melis sitronsaft Fremgangsmåte: Pisk egg og sukker til eggedosis. Smelt smøret og ha i melken. Blad det tørre sammen og sikt i eggedosisen vekselsvis med smørmelken. Bland i sitronsaften til slutt og rør til deigen er jevn og klumpfri. (Viktig at sitronsaften has i til slutt, ellers kan røra skille seg) Bland melis og sitronsaft til glasur. Ha deigen i en stor bakepapirkledt øangpanne (30 x 40) og stek midt i ovnen på 200 grader i ca 25-30 min. Avkjøl helt i formen før du hvelver ut og har på glasur :-) Del i passe store stykker og spis eller frys ned :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå