vimsa;) Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 pga av at tulla begynte å sove bare en halv t av gangen og var tydelig trøtt begynte jeg å rugge på vognen for å holde henne i søvn.. prøvde alt, gikk tur ut og tur inn, men tulla vil bare sove med rugging .. hun kan med rugging sove et par t.. så kan liksom ikke bare la være å ha en trøtt j ente heller..? dett har pågått siden hun var 4 uker, er nå snart sju mnd .. men det er jo ikke det optimale dette her verken for henne eller meg tenker jeg.. det ville vært sågodt om hun kunne sove litt rolig for seg selv også på dagtid.. jeg har prøvd det meste for å få til dette men problemet kan vel kanskje ligge et sted mellom at hun blitt avhngig av rugging etter kolikk perioden ( hadde kiss) og at hun har probl med å finne søvnen selv også etter dette.. hun har et stort nærhets behov så vi bærer mye på henne. synes dette i seg selv er helt greit, men litt redd for det at hun aldri sovner helt for egen maskin på dagen gjør at hun våkner fort opp igjen? noen med erfaring rundt dette? på kvelden sovner hun faktisk bare av at vi sitter hos henne og da sover hun til pupp ca ved midnatt (fra kl sju) en siste ting.. jeg har registrert at hun sover bedre i perioder, kan da sove " bare ved å trilles" eller noen ganger trilles bare litt av og til. så litt redd for å slutte med denne ruggingen og, hvis foreksempel ruggingen avleder fra noen kløende tenner eller lignende..? vi har sjekka henne hos lege oreg det er ikke noe galt finne.. også statt ph registrering i spiserøret, men ingen sure oppstøt heller dette ble langt og jeg høres kanskje litt "hønete" ut, men vil så gjerne hjelpe tulla til å sove godt uten alt for mye skrik.. skal legges til at vi prøvde hysj metoden til karin naphaug og lille vennen protesterte kjempe mye før hun fant søvnen i denne perioden. vi prøvde vi flere uker før vi ikke orket mer og gikk tilbake til å bære.. når hun er utvilt er tulla værdens blideste sånn stort sett:) er det noen kloke mammaer med noen tanker eller tips til meg der ute??..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå