Gå til innhold

Glukosebelastning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tatt det i dag, men greide nok ikke å gjøre jordmora mi fornøyd. For jeg har nemlig IKKE svangerskapsdiabetes. Har vært til henne to ganger og begge gangene har hun kverna i vei om at jeg har det. Hhv 4,9 og 5,4 i blodsukker er perfekt, så nå er jeg fornøyd.

Ble enig med legen i dag om at jeg kun skal gå til henne i og med at jordmor har et vanvittig problemfokus ift vekt (INGEN komplikasjoner i svangerskapet til nå og er i uke 28)!

Ha en fortsatt fortreffelig dag alle sammen!

...og til dere som gruer dere, det går bra, ikke det beste jeg har drukket og kjedelige timer venting, men må man så må man, vært borti verre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint det gikk så bra og at du fikk fine verdier :)

Jeg kasta opp, så jeg nekter å ta den en gang til.

Skrevet

Takk! Venninna mi kasta opp hun også, men fikk den godkjent likevel. Er vel ikke det første jeg gjør frivillig jeg heller, så skjønner deg og mange andre godt.

Når det er sagt var det for meg verre å grue seg enn å gjennomføre det...

Skrevet

Ja, de godkjente den hos legen min, men ikke på rikshospitalet :P

Så de sa jeg MÅTTE ta en ny i uke 30.. Men jeg er i uke 34 nå og jeg føler ikke noe behov for å ta den en gang til.

Babyen min er ikke stor for alderen, det har jeg fått sjekka 3 ganger, skal en gang til i uke 36, og han følger kurven sin. Om han hadde vært mye over gjennomsnittet ville jeg vel pressa meg til en ny test.

Det som kan hjelpe er å få ligge hele tida, fra man får drikka til de skal måle igjen, og ha med seg noen tørre kjeks, aknskje salte? til å spise mens man fortsatt ligger.

Skrevet

Jeg gruer meg voldsomt til denne testen, og er helt sikker på at jeg blir å kaste opp =( Jeg kan ikke fordra søte drikker, og da er vel ikke dette helt topp? Ble likevel litt lettet av å lese ditt innlegg HI =)

Skrevet

jeg har gjort dette to ganger i dette svangerskapet og en gang forrige. Den forrige husker jeg som helt forferdelig. Men disse to gangene har det gått helt fantastisk bra.

Tror det er litt forskjell på hvem som blander det ut jeg....

Skrevet

HI som har vært på fjellet noen dager her! :)

Pass på å få heeeelt kaldt vann! Tror det redda meg. Og drikke moderate slurker i jevnt tempo. Liker ikke søte drikker selv, men det gikk greit.

Skrevet

Må alle som er overvektig ta en slik test eller??? Når tok dere den? har ikke hørt snakk om det jeg.

Skrevet

Iflg svangerskapsretningslinjene må alle som har BMI over 28 ta testen. Jeg har BMI over 30, legen min mente at i og med at jeg ikke har sukker i urin og ingen symptomer ellers på svangerskapsdiabetes så var det ikke heeelt nødvendig å ta den. Men jordmor var av en annen oppfatning, så gjorde det egentlig mest for å "please" henne...

Er vel mellom uke 26 og 28 man anbefaler å ta den.

Skrevet

Jeg går på adi-pol på riksen og skulle ta en i uke 20 og en i uke30. Det er for å fange opp evnt sv.skaps dia før det utvikler seg har jeg forstått.

Jeg har heller aldri hatt sukker i urinen, men jm mente at når man først får det så har man alt utviklet dia..

Skrevet

jeg hadde heller aldri sukker i urinen.. og hverken jordmor eller lege mente jeg skulle ta den testen.. da jeg fikk mast meg til det, var blodsukkeret så høyt på fastende at jeg "slapp" å drikke..kunne jo risikere at jeg hadde tilta helt.. så da hadde jeg jo sv. diabetes da.. tenk om jeg hadde gått og spist alt det sukkeret videre.. *grøsser ved tanken*

Skrevet

Uff, jeg tenker med gru på den testen. Måtte ta den under begge svangerskap. Brakk meg og kasta opp, brakk meg og kasta opp. Så måtte jeg drikke mer! Det MÅ da finnes en mer skånsom måte å gjøre dette på? Jeg NEKTER å ta den testen flere ganger!!! *ugh*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...