Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammel var babyen deres da dere hadde barnevakt for første gang? Vi er nemlig bedt ut, men snuppa er bare 3 måneder og jeg fullammer, så jeg er veldig i tvil. Mannen min sier at det ikke er noe problem i det hele tatt, men jeg får vondt i magen av bare tanken på å overlate henne til noen andre i noen timer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde "barnevakt" (mormor) her om dagen, da var jenta vår ca fem uker! var bare snakk om en drøy time, men synes det er greit å begynne å ha henne litt borte, både for at jeg og hun skal bli vant til det. pumper meg så jeg sender med melk (hun får ett flaskemåltid minst annenhver dag hjemme, slik at hun synes det er greit med flaske i tillegg til bryst). så prøv dere frem med flaske så dere føler dere sikre på at hun får i seg mat når dere er borte! jeg synes du skal ta deg en tur ut;)

Skrevet

Min personlige mening om dette er at så lenge jeg ikke føler for å ha barnevakt, så skal jeg heller ikke ha det. Det å fullamme er en kjempegod "unnskyldning" for å la være ;-)

Jeg har over hodet ikke hatt behov for å adskilles fra lille gutten min enda, men savner selvfølgelig å drikke litt vin med venner. Nå har tiden gått så fort, og lillegutt er snart seks måneder. Snart spiser han vanlig mat og kan unnvære meg noen timer her og der. Jeg har gooood tid og koser meg masse hjemme med min lille uten å måtte føle at jeg må unnskylde meg for å ville nettopp dette! Gjør det du føler er best, ikke la deg presse!

Skrevet

Hvis du får vondt i magen av å tenke på det så er det nok for tidlig ennå. 3 mnd er ikke så stor og jeg skjønner deg godt, hadde det akkurat på samme måte selv jeg. Særlig vi som fullammer har nok vanskelig for å overlate barna til andre i starten, de er jo enda mer avhengige av mammaen sin enn de som kan mates av andre. Vi ga jenta vår flaske litt også, men hun tok aldri flaske ordentlig.

Det kan jo tenkes at om du hadde gått ut og hatt barnevakt så hadde det gått fint for både deg og henne, men hvorfor presse seg til noe man ikke har lyst til? Den dagen du føler at det hadde vært greit kommer nok etterhvert skal du se.

Skrevet

Mamma var barnevakt forrige mandag, da var snuppa fire uker. Vi skulle liksom få litt alenetid og slappe av, MEN alt jeg tenkte på var henne. Gikk å lukta på gulpekluten hennes osv. Det var bare et par timer og mamma og pappa bor fem min unna hehe. Igår var søstersn barnevakt et par timer. Da gikk det bedre, for jeg er hjemme alene og kraftig forkjøla. Så jeg trengte litt avlastning kan man si.

Det er nok verre for oss mødre enn det er for barna. De får se mye nytt og får mange nye inntrykk å fordøye.

Du kan jo prøve og blir det for ille så kan du jo bare dra igjen.

Lykke til :-)

Skrevet

hadde barnevakt nokså tidlig her. Du må huske på at det er verst den første gangen uansett, så blir det lettere. Tror det egentlig er sunt å ut litt uten babyen. Jeg har etterhvert begynt å nyte å være litt barnefri av og til, selv om jeg noen ganger savner han veldig!

Det som jeg synes var veldig viktig var at lillegutt var hos noen som kjente han, og som jeg stoler på at vil ringe hvis det er noe. Drar heller hjem hvis det er noen problemer...

Lykke til uansett hva du velger.

Skrevet

Første gang var tulla 15 dager og vi var i bryllup. Mamma passet henne mens vi var i kirken, vi hadde henne med til middagen. Uken etter hadde svigermor henne i 3 timer mens jeg var hos frisøren og legen.

Sier som andre gjør her; så lenge du ikke synes det er ok, så er det nok ikke det... ;) Ta den tiden du trenger, og bruk amming som unnskyldning! (Dere kan jo reise bort, la besteforeldre ha barnet, og heller dra hjem tidligere pga mating??)

Skrevet

Eldstejenta hadde ikke barnevakt for hun var 7 mnd.. Og hun var flaskebarn, så jeg hadde ikke ammingen å tenke på.. Men jeg klarte ikke å "slippe henne fra meg" för det.

Minste jenta skal ha barnevakt förste gang da hun er 5 mnd. Da skal vi i bryllup. Hadde det ikke värt for det hadde jeg ventet mye lenger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...