Anonym bruker Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Jeg gjorde det før helga. Blødde normalt,litt mye første dagene,men nå er det blitt verre og verre altså,huff... Er svimmel og slapp... Lurer på om det bare "rant" av dere???
Anonym bruker Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 Jeg har tatt medisinsk abort og jeg blødde en stund. Du bør ta kontakt med sykehuset for det kan hende at det er en del rester igjen. Det ville kanskje heller ikke skadet å ta litt jerntilskudd.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2008 #3 Skrevet 6. august 2008 Det er vanlig at det blør mye og lengre ved en medisisk abort sammenlignet med en kirurgisk utskrapning. Men om du føler deg så dårlig og mengden øker på, synes jeg du skal kontakte legen og bli undersøkt. Blødningen skal tross alt avta litt etter litt, ikke øke kraftig på. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 6. august 2008 #4 Skrevet 6. august 2008 Når jeg gjorde det blødde jeg synnsykt den dagen jeg gjorde det ,dagen etterpå blødde jeg nesten ingenting ,men så kom det masse igjen og jeg blødde i nesten 4 uker og hadde jeg opphold i en dag også fikk jeg mensen.Det er ganke vanlig og blø mye .
Anonym bruker Skrevet 6. august 2008 #5 Skrevet 6. august 2008 OK. Jeg har snakket med Gyn nå,og da fikk jeg beskjed om att jeg må slutte med Albyl-e umuiidelbart (fikk ikke beskjed om dette på gyn da jeg gjorde det) og håpe att blødningen avtar litt. De tablettene kunne jo øke blødningen. Skal se ann til rundt 15 tiden,og kontakte dem igjen da. Drikke masse vann,og litt sukkerholdig saft fikk jeg beskjed om,for å ta igjen det tapte... Takk for gode svar dere!
Anonym bruker Skrevet 6. august 2008 #6 Skrevet 6. august 2008 Hvis det ikke hjelper, så hold kontakt med sykehus/lege! Leste om ei svensk jente det absolutt ikke gikk bra med! Hvor mye du blør kommer og an på hvor lang du var. Jeg har hatt en medisinsk abort etter en ma. Jeg blødde etter 12 timer - or'ntlig! og så dabbet det av. Jeg endte opp med utskrapning likevel, da alt ikke kom ut.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2008 #7 Skrevet 6. august 2008 Dette var også en ma skjønner du,og fosteret var for lite til å finne ut hvor langt jeg var med det. Men kanskje 4 uker. Så er litt derfor jeg lurer på om det skal komme sååååå mye da liksom... Skal snakke med sykehuset igjen senere idag,må vel inn da hvis jeg blør like mye. Hvordan fant du ut att du måtte ha utskrapning???
Anonym bruker Skrevet 6. august 2008 #8 Skrevet 6. august 2008 Jeg skal igjennom det om 2 uker (dersom jeg ikke ombestemmer meg på veien). Medisinsk abort ble anbefalt meg fremfor kirurgisk inngrep. Hva mener dere? Hvordan reagerte dere følelsesmessig på aborten?
Anonym bruker Skrevet 6. august 2008 #9 Skrevet 6. august 2008 Hovedinnlegger her. Jeg hadde jo en MA nå,visste ikke att jeg var gravid,så følelsesmessig er det ikke ille nå. Tenker ikke på det faktisk. Hadde en vanlig medisinsk abort for 1,5 år siden. Og jeg anbefaler også att du velger medisinsk. Jeg syns det var skånsomt og ikke vondt i det hele tatt. Veldig overrasket over att det gikk såpass bra følelsesmessig også,men jeg var i en situasjon hvor ett barn til var utelukket,så hadde ikke noe valg. Blødde den gangen mindre da,enn jeg gjør etter denne gangen. Men det kan ha andre årsaker hos meg da. Lykke til uansett:)
Anonym bruker Skrevet 6. august 2008 #10 Skrevet 6. august 2008 Jeg ville ha kirurgisk abort, men fikk ikke denne muligheten a sykehuset. Jeg skulle ønske at jeg fikk gjennomslag for ønsket mitt, men så er min medisinske abort også min eneste abort, så jeg kan ikke veie det ene opp i mot det andre. MA er mer langvarig og du er tilstede gjennom hele prosessen og dette var veldig, veldig tøft.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2008 #11 Skrevet 6. august 2008 Hi igjen... Jeg tok hjemmeabort nå denne siste gangen. Og har lest VG nett om alle som har dødd etter slik abortpille,blir litt småredd... Anbefaler deg derfpr å velge å gjøre det på sykehuset...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå