Gå til innhold

Babybilstol - har dere bøylen oppe eller nede ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den bære bøyle saken tenker jeg på.

Vi har iso fix base til stolen vår, og fikk beskjed om at bøylen skulle være oppe som en ekstra sikring ved påkjørsel bakfra. Da er det jo ikke noe som holder stolen ned mot gulvet, siden basen kun er festet i de krokene.

Men ei veninne har samme stol og base, men kjører alltid med bøylen nede.

Hva gjør dere, og hvilke anbefalinger har dere fått fra selger / leverandør ? Vi har maxi cosi cabriofix sete.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke base, men kan ikke se for meg at du skulle kunne få bøylen ned til gulvet.

Vi har den oppe slik det er ment og fester stolen med bilens seler.

Skrevet

Ikke ned til gulvet, men fildet bakover slik at den ligger i kant med hodeenden på stolen om du skjønner.

Vi har den også oppe, og da er det jo den som tar imot i seteryggen om man blir påkjørt bakfra.

Skrevet

Bøylen skal ALLTID være oppe. Ellers er ikke setet festet riktig, og dermed ikke riktig satt fast. Har selv MaxiCosi.

Skrevet

Bøylen skal alltid være opp når man kjører!

Jeg hørte her om dagen om bilseter som har "flydd" ut av bilden under kollisjon, hvor babyen var helt fin etterpå. Så jeg innbiller meg at om bøylen står opp er det det samme hvordan stolen lander, hvis du skjønner, for det beskytter babyen. Men det er min egen teori da, hehe. Men bruksanvisningen sier i allefall OPP når man kjører.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...