Resilience Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Jeg har nettopp fått forslag til ny kontrakt på jobben, hvor de ønsker å sette meg i 6 mnd betalt karantene etter endt oppsigelsestid. Jeg synes det er veldig lenge... Har hørt om en måned og tre måneder, men seks??
Randis Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 Mannen min har 6mnd. I hans yrke er det vanlig. Pluss at han ikke får jobbe med lignenede jobb ett år etter. Da får han betalt selvsagt under den tiden.
Bare™ Skrevet 6. august 2008 #3 Skrevet 6. august 2008 Ja, jeg har hatt dette. Men fikk 12 mnd. I rekrutteringsfirma. Brukte advokat, for adv min mente det var uhørt at jeg ikke skulle få jobbe med det jeg har utdannelse og 10 års erfaring fra. Det ville ta fra med lønnsgrunnlaget mitt. Dessuten er 6 mnd mye. tenk deg at oppsigelsestiden normalt er en mnd!! Advokaten min sa dette var vanligere blant høyere ledestilling. Men: Hun sa også det at jeg hadde signert kontrakten, og da var det på en måte "gjort".. Men: Hun fant så mye rart i den kontrakten at hun smilte seg gjennom en fem siders lang kontrakt... Har lyst til å advare norsk nærignsliv mot denne arbeidsgiveren!!! HOLD DERE UNNA SAMARBEID MED **************!!!!!
Makko med to små gutter Skrevet 6. august 2008 #4 Skrevet 6. august 2008 6mnd er lenge...selvom den er betalt er det vanskelig både det å gå å "vente" og det å få ny jobb etter 6mnd der du ikke har jobbet... -3mnd oppsigelses tid er vanlig, men dette er tid du faktisk jobber, ikke går i karantene.
Resilience Skrevet 6. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. august 2008 Men hva synes dere? Bør jeg godta det eller diskutere for å få det ned i ant måneder? Det er jo i prinsipp 9 måneders oppsigelsestid... Har dere hatt problemer i etterkant, tenker da på nye arbeidgivere som må vente lenge...?
Bare™ Skrevet 6. august 2008 #6 Skrevet 6. august 2008 Spørs hvilken bransje det er da? Forskningsstilliger og web og sånn er det kanskje greit, for der er det greit å være først ute med det siste? Men hadde prøvd å forhandle det til 3 mnd MAKS. Husk: Skriver du under sier du at det er greit. Er du misfornøyd med DEN jobben og får tilbud i ny, mister du på en måte den muligheten der og da..
blirjegsnartmamma Skrevet 8. august 2008 #7 Skrevet 8. august 2008 Jeg hadde det, eller har.. Jeg kan ikke jobbe innen samme bransje på 1 år.. Men det har ikke så mye å si for min del, da jeg har byttet helt bransje. Men det var et vanlig punkt i kontrakten. Antagelig fordi det var stort sett samme kontrakt for alle i firmaet, uansett om du var i lederstilling eller på kundeervice som meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå