Gå til innhold

1,5 åring har plutselig blitt småspist

Anbefalte innlegg

Skrevet

VI har helt til nå vært bortskjemt med at poden har vært kjempeglad i mat og ikke kresen i det hele tatt, men nå har det snudd. Han er blitt skeptisk til veldig mye, og jeg synes ikke han spiser nok. Nå vil han ikke ha barnegrøt lenger til kvelds, kanskje til nød ei brødskive. Ei skive til frokost, skive + youghurt til lunsj, litt frukt og en liten porsjon middag får han jo i seg hvis vi har flaks. Er så usikker på hvor mye jeg skal tilby og slite for å få i ham mat, eller slappe mer av med at han spiser hvis han blir sulten....?!?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Likt her.

Mitt råd er å la de få spise litt og ikke tvinge i en siste bit hele tiden.

Dette vil gå seg til, det er som med søvnen, mønsteret forandrer seg til tider

Jeg synes du ikke skal slite med å få i han mat, se det an en periode og ikke tving i han.

Skrevet

Vi har nettopp flytta langt (til soer-amerika) og snuppa vaar ble slik da...spiser kansje max en halv skive, en halv banan og 4 poelsebiter i lopet av en dag. Kjempelite! Men saa lenge hun virker frisk og fornoyd saa stresser vi ikke med det. Vi tilbyr mat til samme id som foer og vil hun ikke ha saa vil hun ikke ha....Det er umulig aa tvinge i henne mat uannsett. Regner med at det vil gaa seg til etterhvert, og naar de blir sultne nok saa spiser de:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...