Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt usikker på hva jeg bør ha klart fra første stund. Hva med gummistøvler til en ettåring? Og hvor mye skifteklær?

Hva har dere med i matpakka?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter denne. Har bhg innkjøring i morgen:-)

Skrevet

Vi hadde første dag i går.

Tok med bleier, et klesskift, solhatt, sko og solkrem.

(og vogn da)

Hun får mat i barnehagen, så det hadde vi ikke med.

Som sagt var det første dag i går, kommer sikkert mer vi må ta med etterhvert.

Skrevet

Vi brukte dette ved oppstart i barnehagen:

* Sovevogn, teppe og smukk

* Bleier og våtservietter (evt håndkle til stellebordet hvis barnehagen ber om det)

* Regntøy og gummistøvler (bruker også regnlue, siden hette ofte er vanskelig for de minste)

* Skiftetøy (et stykk av hver type plagg de har på seg daglig, mer hvis de søler veldig mye)

* Ganske snart trenger de også parkdress og fleece eller ullsett

* Noen barnehager ber om tutekopp og smekke

* Matpakken: Vi har skiver med leverpostei, ost, smøreost, kaviar, skinke osv, litt frukt eller grønnsaker i biter, en fiskekake, kjøttboller, hjemmelaget pizzabit eller andre ting vi har tilgjengelig som barnet liker. Dvs dette er ved turdag eller andre perioder der det ikke serveres lunsj. Når lunsj og frukt serveres i barnehagen har vi bare med en ekstra skive og litt grønnsaker til ettermiddagsmåltidet.

Det er viktig at gummistøvlene er nokså akkurat passe til de minste, ellers faller de bare av. Jeg kjøpte superbillige gummistøvler i 3 størrelser og byttet like mange ganger første året, for det skulle så lite til for at de var alt for store.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...