mastermind Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 Har alltid hørt at de ikke skal se tv, men hvorfor? Tuppa på 4 mnd er helt oppslukt i den...
Krokka og prinsessa Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 tror da ærlig talt ikke det er farlig på noe vis for verken øyne eller intelligens. Er vel heller det at de helst ikke skal ha slike "dårlige" vaner, og at de helst skal bli stimulert på annet vis.
***Lille lykke*** Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 Det sies at de utvikler dårligere konsentrasjon av å se mye tv. Bildene skifter så fort vettu. Og så har det vel kanskje litt med det at de utvikler dårlige vvaner oxo ja Men hallo; alt med måte!
Manx Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 Hmm.. skjønner heller ikke hva som kan være galt med det.. eneste jeg har lest er at de kan bli mer våkne av å se tv, feks. på kvelden, at de kan bli vanskelig å legge. Ikke vet jeg.. snuppa får også med seg litt tv og hun elsker det:)
izabell Skrevet 5. august 2008 #5 Skrevet 5. august 2008 Flat-tv skal vist være bedre for øynene, ikke så sterk stråling som på dyp-tv.
Totinona Skrevet 5. august 2008 #6 Skrevet 5. august 2008 Søstra mi var på et foredrag hos en svensk barnepsykolog, og han fortalte at de ikke skulle se tv overhode før de var ihvertfall 2 år. Det var skadelig for hjernen, og medførte lavere intelligens, konsentrasjonsevne etc Det var selve lysbildet/flimret som visstnok var skadelig. Jeg fikk en ganske god forklaring på hva som skjedde med hjernen, men det har jeg glemt :-) Sikkert sett for mye tv mine første år....
Krokka og prinsessa Skrevet 5. august 2008 #7 Skrevet 5. august 2008 Men alt med måte da. Ett lite kvarter mens man eks. støvsuger er jo ikke farlig.
Gjest Skrevet 5. august 2008 #8 Skrevet 5. august 2008 Grunnen til at de ikke anbefaler tv for småttiser såvidt jeg har hørt (uten å kunne vise til noen troverdig kilde) er at de blir veldig overstimulert, og at det ikke er bra.
bompitrollet Skrevet 6. august 2008 #9 Skrevet 6. august 2008 Har hørt at i tillegg til alt annet som er nevnt er det også pga at de ikke kan oppnå øyekontakt med dem på skjemen, det er vistnok forrvirrende for en baby
SexyLubben =D Skrevet 6. august 2008 #10 Skrevet 6. august 2008 babyer fåt ikke ferdigutviklet syns før de er mellom 4-6 mnd... For meg er det prinsippet med tv'n som stopper...
Mammatiltogutter! Skrevet 6. august 2008 #11 Skrevet 6. august 2008 har hørt at babyer ikke er nok utviklet til å skjønne når de må ha en "pause", de blir bare helt oppslukt. De har med andre ord ikke "vett til å se vekk" når det blir for mye. For TV kan bli ganske vodlsomt for den lille...
RødRev Skrevet 6. august 2008 #12 Skrevet 6. august 2008 Nå ble jeg litt betenkt. Jeg har kastet meg over det meste av litteratur om bebisser, fordi jeg var fullstendig grønn før jeg fikk min. Og jeg har da ALDRI sett noe sted at det er skadelig å se på tv! Det betyr ikke at det ikke er det, selvsagt, men jeg innbiller meg at det ville vært mye mer tydelig orientert om dersom det virkelig var skadelig??! Ble litt smånervøs her nå jeg, for lillemann synes det er topp å se på tv. Men har aldri lagt og sett på lenge da...
Krokka og prinsessa Skrevet 6. august 2008 #13 Skrevet 6. august 2008 Jeg sier det igjen, alt med måte. Selv kan hun se litt på tv når eks. nyhetene står på, men hun mister raskt interessen. (etter 5-10 min.) Men tror ærlig talt ikke det er skadelig med bare LITT for de som har babyer som er veldig oppslute av tv-en. Som Bergensjente 81 sier, det advares jo ikke om at det er skadelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå