Gå til innhold

Når starter man/ startet du med annen mat enn melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det står 4 mnd på pakkene/glassene, men d er d jo produsentene som har "bestemt". Har en liten tass på 3,5 mnd, som jeg skulle ønske sov litt lengre økter på natta. Lurer på om MM han får er for lite for han....

Hvor ofte er d vanlig at de spiser på natta og dagen på hans alder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tarmer, nyrer og lever er ikke klar for fast føde når de er 3, 5 mnd

Undersøkelser viser at det er bare halvparten av barna som sover bedre når det innføres fast føde. Vent litt med maten. Gi evt en flaske morsmekerstatning på kvelden. Det er som oftest på den tiden at melkeproduksjonen kan være lav. Mme er og litt mer tungfordøyelig enn morsmelk.

Babyer på 3, 5 mnd spiser gjerne hver tredje time på natta. Noen av og til hver andre time.... Og noen få er så heldige at de bare spiser 0-1 gang pr natt:-)

Lykke til!

Skrevet

jenta mi er 6 mndr,spiser masse mat og våkner ennå for pupp hver 3.time på natta! Ikke stress m maten hvis du har nok melk;-)

Skrevet

Gi en flaske mme til kvelds først og se om det hjelper:-)

Jeg gir vesla på 2,5 mnd ei flaske mme og deretter litt pupp hver kveld, og hun våkner bare 0-1 gang om nettene. Tydelig at hun sover bedre jo mer hun har spist i løpet av dagen og kvelden.

Om det ikke skulle hjelpe med mme, er det neppe skadelig å blande i ei teskje grøtpulver i ei flaske utpumpet morsmelk til kvelds.

Skrevet

Jeg begynte med litt mme da mini var 3.5 mnd og litt velling rundt 4.5 mnd.

Nå er hun 7 mnd, får 3 måltider med fast føde, men spiser fortsatt hver 3. time på dagen. Sover hele natta uten mat.

Skrevet

..litt rask der..

Ga mellom 6-8 måltider da hun var 4 mnd.

Hadde ikke gitt noe annet enn mme når h*n er så liten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...