Gå til innhold

Når begynner dere med flaske ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattern min er 4 uker til torsdagen og jeg lurer veldig på når jeg kan/burde begynne å prøve å gi litt morsmelk på flaske? Vil gjerne ha muligheten til å reise ut en tur og ha barnevakt etterhvert, men de fleste sier at man ikke må prøve flaske for tidlig pga sugerefleksen, men så er det en del som sier du ikke må vente for lenge heller... Da kan du risikere at ho ikke vil ta flaske i det hele tatt.

Snakket med de på helsestasjonen og det eneste de sier er "Prøv når ammingen er godt etablert". Men når er den det da ? Mulig jeg er helt dum, men alt er så nytt... vil jo ikke at hun ikke skal ha puppen lenger heller...

Når begynte dere å prøve flaske ??

Takker masse for hjelp :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg prøvde med flaske når han var 3 uker gammel,Gikk helt fint. han tok puppen igjen uten problemer. Jeg prøvde mme i går og i dag pga sopp og sårt bryst, det gikk også ned på høykant på flaske. Tror ikke babyene er så veldig nøye på hva de får er jeg, det er værre med mødrene..!:9 hehe

Skrevet

Jeg begynte med flaske når jenta mi var 2 uker. Da hadde hun gått ned i vekt og jeg begynte å pumpe meg for å se hvor mye hun fikk i seg. Det har ikke vært noe problem her å både gi flaske og amme, eneste er at hun i begynnelsen "virret" litt hver gang hun skulle ta brystet, men i løpet av et par minutter skjønte hun at det var bryst hun fikk og ikke flaske og sugde godt.

Syntes det er litt godt å vite at hun tar flaske også, da kan jeg bli litt avlastet innimellom...

Lykke til

Skrevet

Misten min får pupp, men jeg tenkte også at det kunne være smart å gi flaske innimellom. Prøvde flaske etter ca 4 uker og det gikk kjempefint. Neste gang jeg ga han den tok han også, men så.... Nå har han plutselig slutta :( Virrer bare flaskesmokken rundt tunga, får ut litt mme, men svelger det ikke, renner bare ut av munnen hans.

Han tar heller ikke smokk, men om det er noen sammenheng her aner jeg ikke. Bare så dumt at han plutselig har bestemt seg for at han ikke vil ha flaske.. upraktisk..

Skrevet

Jenta mi fikk flaske da hun bare var et par dager gammel på sykehuset.(pumpet meg til jg fikk ordentlig med melk som hun fikk gjennom sonde men etterhvert rev hun den av så hun var vel 4 dager ca når hun fikk flaske og tok puppen fint oxo Hun er prematur da.. Jeg fullammer henne nå men får flaske visst jeg er borte

Skrevet

jeg bruker flaske innimellom (tulla er 2 uker). hvis hun vil ha mat om natten og hvis hun må ha mat NÅ og er utålmodig - har veldig mye melk og noen ganger er de så fulle at hun ikke får tak - da er flaska fin å ha. ingen problemer med å kombinere her:)

"godt etablert" er vel når du føler at ammingen går greit, babyen legger på seg, bæsjer og tisser bra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...