oktoberjentene;) Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 ENDELIG er lista nede på 2 navn.. puh.. har holdt på i evigheter... så det står altså mellom Alma og Emilia.. det er jeg sikker på.. trenger ikke andre navnevalg.... mannen min liker begge og har sagt at jeg skal bestemme... men jeg er jo verdens mest ubestemmelig menneske.. hehe... hva syns dere da????
*Idae123 Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 Begge var veldig fine navn, så for min del er dette et vanskelig valg, om det skulle vært meg. Men Alma er fint og Emilia er kanskje mer sukkersøtt hvis du skjønner hva jeg mener?? Lykke til med valget...
oktoberjentene;) Skrevet 5. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. august 2008 Skjønner veldig hva du mener derfor jeg sliter.. liker sukkersøte navn veldig godt.. men ser for meg ei tøff lita Alma også.. vanskelig ja
*Idae123 Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 blir kanskje litt spesielt men hva med Alma Emilia, altså dobbelt navn, hvis du kunne tenkt deg det??
prebs Skrevet 5. august 2008 #5 Skrevet 5. august 2008 Begge er kjempefine, men jeg tror jeg foretrekker Emilia : ))
oktoberjentene;) Skrevet 5. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. august 2008 Fungerer i mine ører, men har bestemt meg for ikke å gi barna mine dobbelt navn.. storebror har bare et også.... hun får to etternavn, det holder ellers takk for forslaget
Gjest Skrevet 5. august 2008 #7 Skrevet 5. august 2008 Skjønner det er vanskelig! To flotte og nydelige navn jeg selv liker kjempegodt! Men siden jeg mener jeg leste du hadde en sønn som heter Noah? Det er et litt moderne, trendy og tøft navn, Alma er en helt annen sjanger. Det er mer gammeldags, tradisjonsrikt og norsk, mens Noah er internasjonalt også. Derfor synes jeg Emilia passer tusen ganger bedre til Noah :-) Men det finnes sikkert ulike meninger om det og! Uansett, to nydelige navn, valget blir uansett veldig bra
oktoberjentene;) Skrevet 5. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 5. august 2008 Takk for det Ja storebror heter Noah hm... trodde faktisk Alma passet bedre med noah, men enig i det du skriver altså hm hm hm.......
Gjest Skrevet 5. august 2008 #9 Skrevet 5. august 2008 Tror nok du synes de passer pga begge er korte navn som ender på a En annen ting: Når du skal omtale barna sammen KAN det bli litt tungvindt når du sier Noah (som slutter på A, H'en er jo stum) for så å si et navn som begynner på Alma, kan bli litt NoAlma om du bare skal rope fort på dem Emilia er nyyyyyyyyyydelig
oktoberjentene;) Skrevet 5. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 5. august 2008 skjønner.. hm.. takker for fornuftige tanker ting jeg ikke har tenkt på i det hele tatt kanskje Emilia leder litt nå hehe.... så vanskelig å gi slipp på et av navnene.. rart at det skal bety sååå mye med navnevalget
Gjest Skrevet 5. august 2008 #11 Skrevet 5. august 2008 emilia heter jeg, og alltid vært fornøyd. enig i at det passer bedre med noah.. alma er litt tantete, synes jeg.
MammaTil1Snart2 Skrevet 5. august 2008 #12 Skrevet 5. august 2008 Alma! Emilie/eller da Emilia som er variant,er utrolig vanlig og har vært det i årevis nå. Alma er skikkelig koselig,og det er vel ikke fullt så mange som heter. Jeg heier på Alma
Gjest Skrevet 6. august 2008 #14 Skrevet 6. august 2008 Jeg liker begge navna, men fortrekker nok Emilia. Syns også det passer best til Noah. Hadde Alva vært et alternativ hadde det vært på topp. Lykke til!
(Oktober) Skrevet 6. august 2008 #16 Skrevet 6. august 2008 Når du kun har to navn på listen, kan det vel være lettere å velge navn til jenta når du ser henne..Kanskje først DA vet du hva hun skal hete:) Men synes fortsatt Emilia er finere, og passer bedre til Noah!
oktoberjentene;) Skrevet 6. august 2008 Forfatter #17 Skrevet 6. august 2008 Takk for svar alle sammen mulig vi venter å ser til etter fødsel ja.. men ville egentlig begynne å kalle henne for et eget navn nå.. jeg syns det da blir lettere å knytte seg til den lille i magen.. hadde navnet tidlig klart med noah... men vi får se.. syns det er så vanskelig.. Alva har vært høyt oppe på listen det også, men har måtte vært hard å kutte ut noen favoritter men takk igjen... koselig med så mange fine tilbakemeldinger om navnet
født25august Skrevet 6. august 2008 #18 Skrevet 6. august 2008 Hei. det er kjempe fine navn begge to. Men Alma hadde jeg ikke hørt før? den er fin. Hva slags navn er det egentlig?
♥ Herligheten ♥ Skrevet 6. august 2008 #20 Skrevet 6. august 2008 Min stemme går til Emilia, helt klart.. Liker ikka Alma jeg.. Alma Emilia går jo også?
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 8. august 2008 #23 Skrevet 8. august 2008 syns Alma er helt skjønt!!! jeg ville gått for Alma.....;o)
Gjest Skrevet 8. august 2008 #24 Skrevet 8. august 2008 Liker begge to kjempegodt, men holder en knapp på Alma. Skulle gjerne brukt det selv jeg, men kan ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå