Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 Noe spesielt jeg bør ta av vitaminer under svangerskapet? Annet enn Folat? Tran kanskje?
Sana og lillemann Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 Jeg tar "gravid" multivitamin som inneholder både folat og jern (og mye mer). I tillegg tar jeg omega 3:)
Madelene Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 uff, nå får jeg dårli samvittighet... jeg tar ikke noe...! fikk ikke beskjed av legen å gjøre det... bør jeg ta?
♥Tiny Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 Jeg tar også den "gravid" multivitamin og folat pillen. Samt trankapsler. De mener det er dokumentert at folat reduserer antall barn født med leppe/ganespalte.
vips-77 Skrevet 6. august 2008 #5 Skrevet 6. august 2008 Det er vel staten som anbefaler folat pga ryggmargsbrokk, så jeg har tatt det under begge sv skap fram til uke 12. Ellers tar jeg omega-3 i tillegg, da får man smarte barn, he he
vips-77 Skrevet 6. august 2008 #6 Skrevet 6. august 2008 Her står det forresten litt om det http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321852 Men det er maaaange som ikke har tatt det som det går veldig bra med så jeg hadde ikke blitt stressa likevel
hannetroll Skrevet 6. august 2008 #7 Skrevet 6. august 2008 Hvis man har et sunt og variert kosthold er det ikke nødvendig å ta annet enn folat og tran (evt i kapselform). Vitaminer i pilleform har kroppen vanskelig for å nyttiggjøre seg av. Hvis man ikke får det man trenger gjennom kostholdet bør man sørge for å endre dette. Unntaket er selvsagt om man er dårlig og ikke får i seg mat. Da må man jo ta opp med legen hvordan man skal få i seg de næringsstoffene en selv og barnet trenger.
Underveis --> Skrevet 6. august 2008 #8 Skrevet 6. august 2008 Tar også gravidepillene (som jeg kaller de), og omega 3. De siste kapslene jeg kjøpte var så enormt store at jeg orker rett og slett ikke å ta de hver dag. Mannen spøkte med at det var stikkpiller *urk*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå