Gå til innhold

intro av fast føde - melk i grøt (kumelk)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er såvidt begynt med litt smaksprøver av grøt til vesla på fem mnd. HUn har fått Nestles maisgrøt blandet med mm til nå, strålende fornøyd. Den eneste andre grøten jeg finner i alminnelige butikker som kan brukes før seks mnd er Nestles Hvete Ris-havre. Jeg ser at denne skal blandes med vann og at den inneholder tørrmelk. Spørsmål: Jeg trodde ungene ikke skulle ha kumelk før tidligst 10 mnd? Hvorfor inneholder da denne grøten melk selv om den er beregnet på fire mnd gamle babyer? Hva tenker andre - styrer dere unna grøter med melk når de er så små?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg bruker HOLLE hirsegrøt,og blander kun ut med kokt vann. Grøten kjøpes på helsekost,og er økologisk. Det er en ernæringsrik grøt,og ikke behov for noe annet ved siden av mm. Forøvrig har jeg ikke tenkt å gi barnet mitt ku melk noen gang,og oppfordrer deg til å søke info om pastorisert melk,står en del bra på www.mercola.com.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Her fikk han kjempevondt i magen av Holle grøtem så jeg brukte Nestlé ris og maisgrøt. Det er visstnok store mengder kumelk som ikke er anbefalt før 1 år. Men du kan jo spørre om de kan ta inn Nestlé maisgrøt f eks?

Den er gluten- og melkefri.

Skrevet

Sorry, Nestlé risgrøt mente jeg! Altså uten hvete/havre.

Skrevet

Står forøvrige på Holle-grøten at den skal blandes med kumelk siden den er merket i Danmark. Spurte mattilsynet og de sa at selv om det ikke anbefales til barn under 1 år, er det heller ikke farlig. Synes det er merkelig at produktene ikke skal merkes etter norske forhold i Norge.

• 2 uker senere...
Skrevet

Vet ikke noe om melk, men vi bruker Hipp sin risgrøt med banan og fersken for 4 mnd. Ikke å få kjøpt så mange steder, men jeg fant den på Safari på Laksevåg senter i Bergen. Irriterer meg at den ikke finnes i flere butikker, da jeg synes det er kjekt å kunne gi henne økologisk.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...