Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

snuppa mi er nå snart klar for hjemreise. hun ble født i uke 23 å var 625gram

sykehusoppholdet har gått over all forventning.

hun spiser godt er ivrig men blir veldig sliten av å spise så har litt oksygen enda. er så lite så skal få den vekk før vi komme rhjem.

men det jeg lurer på hvordan er med deres barn når dere kom spiste de bra på flaske, jeg må gi flaske...

spiste de opp alt eller var det muye eller lite igjen....

ofte fikk de mat?

hun spiser kjempebra nå så håper det bare fortsetter

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du.

Gratulerer med jenta di, og flott at alt har gått bra :)

Jeg ga også flaske. Pumpet det jeg klarte, ellers ble det erstatning. Var for sliten til å jobbe ut maten selv, så da ble flakse eneste løsning her i gården.

Hun er av de som spiste dårlig, og aldri uttrykte at hun ønsket mat.

Vi forsøkte å få henne til å bli selvregulert flere ganger på sykehuset, da det er selvsagt best for babyen å bestemme selv, uten den store suksessen.

Siden hun var litt "vanskelig" i matveien, ble vi anbefalt å gi mat ca hver 3.-4. time.

Frøkna her fikk mat ca. hver 3 time hele døgnet i starten.

Når hun hadde passert ca 3,5 kg lot vi henne få kontroll over natta selv, slik at vi sluttet å gi mat hvis hun ikke selv ga klart uttrykk for det, men fortsatte å gi hver 3.time på dagen.

Hvor mye hun spiste varierte veldig, men hun spiste aldri i nærheten av den anbefalte mengden som står på NAN boksene.

Ønsker deg all lykke til videre :)

Skrevet

Hei!

Gled deg til hjemreise. Kjempeskummelt og kjempedeilig og litt slitsomt. Mye som skal fordøyes etter et langt sykehusopphold.

Min lille jente, født 25+4, klarte helelr ikke ta puppen. Ble veldig sliten. Med flaske gikk det bedre, men ble sliten da også.

Vi brukte laaang tid på hver flaske da vi var hjemme igjen. VAr jo kjemperedd for at ho ikke skulle få i seg nok. Så ei flaske kunne ta en time til å begynne med. Etter et par uker mente HS at vi burde stoppe å gi mat etter tre kvarter. Husker ikke mengden ho skulle ha til å begynne med, men ho spiste aldri opp flaska si. Og vi, som ho over, kom aldr opp imengden mat som står anbefalt på MME pakkene. Tiden på flaska gikk nedover, men hun kom aldri under 20 minutter. Jeg kjenner flere "flaskebarn", og de sluker jo flaskene på fem minutter, men som sagt, slik ble det aldri. I dag har vi ikke problemer med maten, grøt, middag og brødskive går ned på høykant.

Jeg pumpet hjemme i to mnd, og ble egentlig utslitt av det! SÅ dette må du evt gi deg med da du føler for det selv. HS og barnelegen vil alltid oppfordre deg til å fortsette.

Til å begynne med var det regelmessig hver tredje time med mat. HUn var ikke selvregulert. Men da ho passerte tre kilo kunne vi strekke strikken litt, slik at hun fikk kjenne på sulten og si ifra selv. Det fungerte dårlig til å begynne med, men ho ble flinkere etterhvert. Men hadde hun ikke sagt ifra etetr fire timer, fikk ho mat uansett. I dag er ho 15 mnd og det kan fortsatt gå lang tid imellom måltidene om hun skal si ifra selv. Så vi kjører ganske faste måltider her i gården. Vet ikke om treguleringa blir bedre av det, men det er slik vi gjør det iallefall.

Vi brukte HIPP MME, ble anbefalt den ettersom den vuisstnok skal være den snilleste mot magen. Kan ikke bekrefte det, men vi har iallfall aldri hatt noe mageproblemer. Men jeg vet jo ikke om vi ville fått det med NAN eller Collet helelr???

Lykke til! Dette går så bra så :)

KLem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...