Gå til innhold

hei... ny her lurer på masse :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Velkommen!

Det syns jeg hørtes sent ut...

Jeg starta riktignok litt tidlig m første kontroll 7 uker på vei, men har nå hatt 4 kontroller hos lege 1 hos jm og 2 ul (+ 1 hos lege). skal på ordinær ul neste uke.

Jeg fikk ikke lov av lege å gå over 1 mnd uten kontroll i sommerferien...

Hei!

Jeg er nå 17+2 og har hatt 2 kontroller til nå.. 1. kontroll ca. uke 8 og 2. kontroll ca.uke 12. Skal på ordinær UL om 9 dager og fått ny kontroll ca. 4 uker etter den. Synes du skal kreve å komme til flere kontroller hvis du føler du trenger det! Skulle selv ønske jeg hadde flere kontroller, men dette varierer vel fra sted til sted. Ta kontakt med jordmor om du har mulighet til det, de har som regel bedre tid til både kotroller og til å svare på spørsmål enn leger har!

Lykke til! =)

Jeg er 17+4 i dag og var på min første kontroll i uke 11. Skal på ordinær UL på fredag 8. august, men så er det ikke ny kontroll igjen igjen før 17. oktober. Da er jeg jo ca 28 uker på vei. Synes at det er litt lenge mellom hver gang, men men... Får se om jeg bestiller en time innimellom. Syns dere jeg burde det??

Da jeg gikk gravid med nr 1 bodde vi i Oslo og da var jeg hos legen og jordmoren en gang i mnd. Syns det var veldig kjekt å få sjekket både blod, vekt, urin osv så ofte for å vite at ting var som det skulle. Vet ikke om det varierer fra sted til sted eller om det også er forskjell når en er gravid for første gang eller ikke...

Hei:)

Jeg er 15+4 i dag. Var på første kontroll uke 8, andre i uke 10 og den tredje i dag. Skal på ultralyd om to uker og kontrll igjen to uker etter det:) Jeg synes det er greit å ha så mange kontroller, for da vet du til enhver tid at alt er bra:)

I dag hørte jeg nurket for første gang, no jeg synes er veldig bra:) Var moro dt :)

Trur ikke man har kontroll like ofte i andre svangerskap med mindre det er noe spesielt :)

Annonse

Sånn jeg har forstått det trenger man ikke ktr hver 4. uke før ca 24. uke pga at de komplikasjoner som oppstår før den tid(spontanabort etc), kan man ikke gjøre noe med. De komplikasjoner som man kan gjøre noe med, blodtrykk, proteiner i urinen, svangerskapsforgiftning osv, er uvanlig før uke 24. Etter dette kan jo også fosteret være levedyktig hvis det skulle bli født.

Jeg skulle ha 1. ktr i uke 8 og neste i uke 22, men så ble det en mellom der i uke 15 pga at jeg trengte delvis sykmelding.

Men hvis du har mange spørsmål kan du jo prøve å få tak i en jordmor? De har ofte litt mer tid enn legene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...