Gå til innhold

Div spørsmål om ammeinnlegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har arvet noen ammeinnlegg i ull (både tykke og tynnere), men er usikker på hvordan de skal vaskes. Gjør dere dette i maskin eller for hånd, og hva slags vaskemiddel bruker dere? Har opplevd at de ikke holder helt tett, fungerer det med ullkur (lanolin) for det?

Og bruker dere bh og ammeinnlegg om natta? Jeg er redd for å lekke utover hele senga, men er ikke noe glad i å sove med bh. Finnes det noen måte å unngå lekkasje på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg har brukt ammeinnleggene i ull bare for å holde varmen - når lekkasjene har vært som verst har jeg brukt sånne papir-innlegg innenfor ullinnleggene. Ullinnleggene har jeg vasket med Milo - men sånn lanolinkur er sikkert bra både for huden og for å unngå lekkasjer.

I begynnelsen lak jeg som bare fy, spesielt om natten. Jeg liker heller ikke å sove med BH, så jeg la en håndduk eller et tisselaken under lakenet (for å beskytte madrassen), og så lot jeg det bare stå til. Ble noen ekle våte flekker i senga innimellom, men det gjorde ikke noe...

Jeg har aldri hørt om noen måte å unngå lekkasje på. Noen lekker bare mer enn andre.

Skrevet

Jeg vasker i maskin. Men hvis du vil at det skal være tett så må du bruke engangs innlegg også. Ullinnlegg er ikke lekasjesikre, dem bare holder deg varm. Og hvis du ikke klarer å bruke bh, så kan du forsøke en tettsittende singlett...

Skrevet

Men det må da finnes noe annet enn bare engangsinnlegg som er lekkasjesikre? Synes gjerne det blir litt klamt jeg, særlig nå da det var så varmt. Og så er jeg ikke så glad i bruk-og-kast-opplegget. Dyrt blir det jo også i lengden.

Skrevet

Du får legge en plastpose utenpå ullinnleggene,da... Da blir det i hvertfall klamt ;-)

Skrevet

Jeg brukte ammeinnkegg i lanolingarn i begynnelsen. Ullkur vil nok hjelpe på lekkasje, men om du lekker mye må en nesten ha på papirinnlegg i tillegg. Når det gjelder vaskingen så skyllte jeg de godt i varmt vann, la de i ei gryte med kaldt vann, kokte opp og lot avkjøle i romtemperatur. Man bør koke de jevnlig for å forhindre sopp. Og de krymper ikke, bare om det er bevegelse mens de er utsatt for høy temperatur.

Men jeg fikk helt klaustrofobi av å gå med BH etter at melka kom, så jeg prøvde å sove uten og la håndklær over lakenet, og suprise suprise, ingen lekkasje! Virker som om det lakk mer når jeg hadde på BH, så det var mye kjekkere uten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...