Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på antibiotika pga bb, og nå skal vi begge behandles for sopp. Har ikke blitt sjekket for dette, men jeg har av og til, stikkninger i brystene, som jeg antar kommer av soppen. Jenta mi er hvit på tunga, så antar hun også har det.

Melkebanken ba meg behandle oss begge i 14 dager. Så har jeg lest en eller annen plass, og jeg ikke husker hvor, at man skulle smøre brystene etter amming inntil 8 ganger daglig. Legen min har skrevet to ganger daglig, noe som også står i pakningsvedlegget..

Hva gjør jeg?

Vil gjerne bli kvitt dette nå

Er det andre ting jeg også bør gjøre jeg ikke tenker på?

Jeg skifter ammeinnlegg etter hver amming. Og ligger uten BH første del av natta.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk også beskjed om å smøre brystvortene to ganger om dagen når jeg og lilleman ble behandlet for sopp. Gjorde som legen sa, men ser at det står at man skal gjøre det oftere et annet sted( Husker ikke hvor, selvsagt...).

Som sagt, fulgte legens ordre. Tørre ammeinnlegg er et must, utenom det har jeg ingen andre råd.

Skrevet

Hm, kommer på nå at jeg fikk et skriv fra melkebanken om soppbehandling. Kanskje det var der jeg leste det.. Det må jeg sjekke! Og lese en gang til, det var rikshospitalet som hadde laget skrivet, så da regner jeg med det er en ok kilde å forholde seg til:)

Skrevet

det står på ammehjelpen at en skal smøre etter hver amming, max 8 ganger for dagen!!! jeg fulgte dette. Slå opp på ammehjelpen.no der står alt du trenger vite om sopp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...