Gå til innhold

Jeg får ikke tidlig UL! Hva skal til?

Anbefalte innlegg

Nå har jeg hatt en blødning i uke 6, og spiser lite, gått ned 5 kg og er 12+5 på vei. (det er ikke pga kvalme) Er kjempe stressa, pga at hele familien min maser om abort, og har gjort det i lang tid. Er til og med blitt tilbudt 30.000 kr for å fjerne den lille babyen.

Men ingen av de tingene er grunn nok for å få en tidlig ultralyd??

Fortsetter under...

dette hørtes vondt ut, og at du blir stressa av dette er ikke rart. nå vet ikke jeg hvor du er hos legen, men min lege sendte meg samme dag til ultralyd pga smerter i mage og blodig utflod. har vært der to gang allerede og er 12+2 om legen nekter deg dette ville jeg skiftet lege eller fått snakket med jordmor!!

Tingen er det at jeg må reise 4 timer i bil for å komme til en privat klinikk. (Bergen) Vi har vurdert dette, men det er dyrt å kjøre og ennda dyrere å betale ul.

Men har lest her inne at folk får tidlig ul for veldig lite. Så hvorfor må jeg virkelig streve for å få det?

Annonse

Ja, jeg får ringe legen i morra. Arg, er så irriterende. De er skikkelig gnien med ultralydene, fordi man må på sykehuset i nabobyen!! Men det burde ikke vært noe hinder!

Synd at du sliter babynurk, men jeg ser ikke helt problemet.. Du hadde en blødning i uke 6 - det er for mange helt normalt å blø litt og så lenge det ikke var snakk om mengder og du ikke har vondt så er det ikke indikasjon for ul.. Du sier du er stresset og har gått ned i vekt - virker jo ikke så usansynlig at det er en sammenheng mellom disse to tingene?? Det kan nok virke som at folk får ul for lite her på bim, men i den virkelige verden og hos de fleste leger må det være mistanke om noe galt for at man skal få tidlig ul... Dersom alle som har litt blødning og er stresset skulle hatt ul hadde det kostet samfunnet enorme summer - og derfor synes jeg det ikke er annet enn rett og rimelig at du betaler for en ul selv om det er så at du absolutt føler at du må ha det... At det er langt til der du kan ta ul og at det koster en del er noe du bare må ta med i beregninga... Det er ikke en gynekolog der du bor da? Der trenger du ikke henvisning og de fleste gynekologer har eget ul aparat....

Hei Babynurk! Anbefaler deg å ta en telefon til Fanaklinikken, Olav storgjerde. Det er privatpraktiserende lege, som tar i mot pasienter uten henvisning fra fastlege. Du ringer bare å bestiller time, så får du time ganske straks. Det koster under hundrelappen, og du betaler 25 kr pr bilde om du vil ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...