Gå til innhold

Annen lørdagskos enn taco, lasagne, pizza og pitabrød?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er liksom disse utslitte gjengangerne som brukes her i gården, men kunne gjerne tenkt meg noe annet innimellom. Har begynt med 3-ukersmeny, så sitter å planlegger litt:)

Fortsetter under...

Skrevet

Cowboylapskaus?

Potetstappe med pølse-og baconbiter i, men grønnsaker og ost på toppen, som skal stå ca 20 min i stekeovnen, hvis jeg ikke husker feil (:

Enkelt, og godt :)

Og kan godt ha baguetter ved siden av

Skrevet

Kyllingstrimler og stekte grønnsaker i fløtesaus smakt til med soyasaus og ingefær. Servert med båndspagetti og godt brød. Kjempegodt!

Vi spiser grillspyd hele året også vi, det er deilig lørdagsmat. Ungene vil helst bare ha kylling på, penslet med grillolje, mens vi voksne har både kylling, biff og grønnsaker på.

Skrevet

Kyllingfilet og oppskjærte potetbåter,salat og evt en saus?-bruker av å til å steke kyllingfileten,så surrer jeg bacon strimler rundt de og steker det i ovn til baconet blir ferdig.Som tilbehør er det også veldig godt å steke strimler av gulrøtter og ha salat til.

Wok?enkelt å raskt.Kyllingfilet,svinekjøtt eller noe annet godt:)?

Biff med gratinert potet,eller stekte potetbåter.Bruker lage smørstekt mais til og peppersaus eller bernaise.

Skrevet

definitift BAKT POTET!!!!! mmmmmmmmmmmmmmm

Skrevet

Cowbotlapskaus hørtes veldig godt ut :)

Wollywella, hvilke grønnsaker har du på toppen da?

Grønnsaksblanding, eller?

Annonse

Skrevet

Glemte selvfølgelig å si at jeg ikke spiser kjøtt, men det gjør min kjære. Tulla liker kjøtt bare sånn innimellom..hehe, arva noen særheter fra sin mor;) Wok bruker vi mye til middag i det daglige med f.eks kylling og reker, ellers er jo det nyyydelig og helt sikkert brukende til lørdagskos og. Er mye man kan erstatte kjøttet med, men jeg og tulla spiser helst fisk og skalldyr. Grillspid kunne vi jo lage oss uten grillvær ja, det var en god ide:)

Skrevet

Ja, det er godt. Da kan vi jo ha reker og bacon eller skinke alt etter ønske:) Har du en super oppskrift/fremgangsmåte er det bare å komme med den:)

Skrevet

Chicken tandoriii :DDDD

Skrevet

bakt potet i ovnen på 200 grader i 1 1/2 time ca..

vi har masse kryddersmør

mais

rømme

revet ost

bacon, skinke eller kjøttdeig (kan jo ha akkurat hva man vil)

Skrevet

Fajitas, nachos, chilli con carne, chicken tikka, chicken korma, eller bare kyllingvinger :o)

Skrevet

Toro's Currywok

En eske du kjøper som inneholder det meste du trenger av krydder og sånn.og nudler oppi.

Eneste du trenger er kylling,fløte, vårløk,og rødløk.

Bruker å ha i gulrot også.

Litt småsterkt,men kjempegodt

Skrevet

Så etterpå at du ikke vil ha kjøtt. Vi spiser ikke vegetarmat, så det er jeg ikke så god på, men ratatoille er godt alene, eller bare potetbåter i ovnen. Min favorittsalat er tomat, mozarella og basillikum, gjerne med rista pinjekjerner og ciabatta... Ellers er det masse å finne på nettet :o)

Annonse

Skrevet

Nachos ja!! Det vil jeg ha på lørdag...så får min kjære ta seg en biff, for han liker ikke tortillachips av alle ting:) Bruker bønner istedenfor kjøtt, nyyyyydelig. Har ikke spist det på lenge lenge. Gleder meg allerede!!

Skrevet

I chilli con carne er det jo bønner. Du kan lage det uten kjøtt, stek det og server det ved siden av til gubben. Det blir kanskje ikke helt det samme, men må han ha kjøtt så...

Du kan prøve aubergine som erstattning for kjøtt i gryter.

Skrevet

kjøtt fondue

oste fondue

raclett

reker og loff

Skrevet

Caesar salat med kylling! :) kjempegodt!!!

Skrevet

Pleier bruke amerikansk blanding eller hva den heter ;)

Skrevet

Ostegratinert blomkål (eller andre grønnsaker) med/uten baconterninger og reker! 1-2 rensede, hele blomkålhoder kokes til de er litt møre i saltet vann, legges i en dyp ovnsfast form, hell over ønsket mengde hjemmelaget ostesaus (med f.eks lagret jarlsberg/norvegia, ridderost, parmesan etc), egentlig bare en vanlig hvitsaus med tilsatt ost. Strø over baconterninger, pillede reker, og litt ost på toppen, gratiner i ovnen på 200-250 grader. nam, min yndlingsrett! Kan varieres med ulike grønnsaker, og ulik topping. Hvis det lages i porsjonsformer (creme brulè-former=, kan alle få sin favoritt-topping. Serveres med salat og brød til.

Skrevet

Pai med salat. Jeg synes løkpai er spesielt godt. Særlig når du steker løken først, så lenge at den er helt myk og smelter på tungen.

Liker også brokkolipai og spinatpai. Eller putt oppi det dere liker av grønnsaker. Mmm.

Skrevet

Hvis du vil unne deg noe ganske usunt og kaloririkt, men herremingud, så deilig!, har jeg følgende pizzasnurre-vri:

Kjøp butterdeig-plater og del hver plate i tre deler på langs. Kjevle ut hver del til den er ca. 17-20 cm lang og 5 cm bred. Smør på pizzasaus, strø på oregano og Synnøve revet (den smelter så bra!). Rull sammen til snurrer, sett på høykant og på stekeplate. Stekes på 200 grader C midt i ovnen til butterdeigen er gyllen og rimelig puffet opp. Nam!

Skrevet

Jeg har dilla på gresk salat!! :D

Det er super digg, og lettvint! ;)

(Og da gjerne med et lass tzatziki på)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...